Gå til innhold

Hvilken vifte til Thermalright AX7?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det vil de sikkert. EKL PAPST er et av de bedre merkene. Sjekker du http://www.mikroplex.no, og om du lurer på noe er det bare å sende dem en mail. De svarer gledelig :wink:

Thermaltake er jo hakket over EKL igjen (vil jeg tro).

Men dog, begge holder nok til xp1900+ med rette kjølern. Hvilken type EKL PAPST, får du vite på microplex

Lenke til kommentar

Jo høres greit ut det, men personlig ville jeg gått for noe LITT kraftigere enn Papst sine støysvake vifter... Jeg mener, hvorfor ha det stille når du kan få sikrere kjøling med LITT mer støy.. :smile: Støy er ikke noe som plager meg i alle fall... Og forresten, det er http://www.microplex.no :wink:

Papst har som sagt en bra serie med vifter, og etter min mening de beste viftene på markedet... men så koster de deretter og da (hehe, det er ikke snakk om hundrelapper engang, men hvis du vikelig har et *STRAMT* budjsett, så kanskje det har betydning (tydeligvis ikke med den ribba, men greit å få med :razz:))...

Kjøp deg Papst du, så slipper du å bruke opp 12v-kontaktene (som du må med MONSTER-viftene fra Delta), og benytter deg heller av 3-pins Molex-kontaktene på hovedkortet som er overvåket i BIOS, noe som gir bedre kontroll :smile: :smile:

Lykke til!! :smile: :smile:

-T-Bird AXIA 1.2 @ 1.3 m/TaiSol CGK762

-Asus A7V-133 RAID r1.05

-1280MB PC133 SDRAM CL3-3-3

-2x IBM 75GXP 45GB

-Gainward GF3 TI/460 64MB DDR 3.8ns

-Windows2000 Pro SP-1

[ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-06-25 09:53 ]

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg har samme kjøleribba, og klarer meg fint med en 12dB papst for å kjøle ned en 1,2 Duron. Dette tilsier at en 26dB papst (som flytter nesten dobbelt så mye luft) bør være mer enn bra nokk til din prosessor.

En vel så elegant løsning er kanskje 32dB versjonen av Papst vifta sammen med en rehostat. Da kan du selv finne ideellt forhold mellom kjøling og støy.

Ribba du har valgt, skal være en av de bedre på markedet, og kjøler svært bra selv med beskjeden luftstrøm.

Lykke til videre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...