Gå til innhold

White'n'Smooth |mega update, 17.03

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UPDATE!

Jepp, med bilder og hele greia!

Kabisset i hele sin "glans". Jada, boremaskina går tom for batteria på værst tidspunkt mulig.. :(

IMG_0213.jpg

Som du ser, er det en rimelig stor dør, med mye plass. :)

IMG_0215.jpg

Hmm, platene sprekker mye, men her er hvordan det ser ut etter litt skjæring og pussing. Ikke _så_ ille egentlig :)

IMG_0219.jpg

Hvordan det ser ut på innsiden:

IMG_0220.jpg

Som sagt, er kabinett prosjektet blit degradert, kommer tilbake og skal lage det hele kabisset om en stund, og da med mer tid og planlegging. En lærer så lenge en lever, eller hur?

EDIT: så nå at bildene er litt store, be mercifull, de blir rettet opp i morgen.

Endret av LordZyfeX
Lenke til kommentar

Hm, la ikke merke til at plankene innvendig har sprekket før nå.. Hvis jeg får tid, så er det mulig at jeg lager noen plater som ligger på bunn og topp for å dekke det værste av sprekker. Men vi får, se skal bare bli ferdig emd å snekre jeg nå, så får vi se..

Lenke til kommentar

Hmm det sprekker bra ja..

Men av det jeg har fått med meg når en skal bøye treverk, er at en skal legge treverket i kokende vann da dette myker opp strukturen, og da skulle det ikke sprekke så lett når du bøye det.

Den metoden mener jeg de brukte når de lagde gamle tre ski.

Endret av TurboTrond
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
UPDATE!

Jepp, med bilder og hele greia!

Kabisset i hele sin "glans". Jada, boremaskina går tom for batteria på værst tidspunkt mulig.. :(

Som du ser, er det en rimelig stor dør, med mye plass. :)

Hmm, platene sprekker mye, men her er hvordan det ser ut etter litt skjæring og pussing. Ikke _så_ ille egentlig :)

Hvordan det ser ut på innsiden:

Som sagt, er kabinett prosjektet blit degradert, kommer tilbake og skal lage det hele kabisset om en stund, og da med mer tid og planlegging. En lærer så lenge en lever, eller hur?

EDIT: så nå at bildene er litt store, be mercifull, de blir rettet opp i morgen.

et lite tips: bruk 3mm kryssfiner på de sidene som skal være bøyet, og la platene ligge i vann i ca en time før du skrur dem fast, da blir de betraktelig mye mer ``elastiske`` :thumbup: Stå PÅ!

Endret av Slettes-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

Greit prosjekt dette her, Men du burde prøve en annen tretype på de klossene på innsiden, eller eventuelt borre noen hull før du begynner med kryssfinerplatene.

Det var også litt slurving med skruene, og for å få kryssfinerplatene til å bøye seg kan du prøve å myke det litt opp.

Men ellers, det ser bra ut. gleder meg til neste update.

Og snylt skikkelig på Snekkertypen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...