Chasseur Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Joa, men poenget er at jeg ikke har tid Så det jeg trenger nå, er hvordan en kan bøye plater uten at de sprekker så lett. Lenke til kommentar
royale Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) ok Endret 17. mars 2005 av ewok Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 Hm, da får jeg bare fortsette og håpe på det plankene ikke sprekker da.. Bildeupdate kommer nok i kveld! Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) UPDATE! Jepp, med bilder og hele greia! Kabisset i hele sin "glans". Jada, boremaskina går tom for batteria på værst tidspunkt mulig.. Som du ser, er det en rimelig stor dør, med mye plass. Hmm, platene sprekker mye, men her er hvordan det ser ut etter litt skjæring og pussing. Ikke _så_ ille egentlig Hvordan det ser ut på innsiden: Som sagt, er kabinett prosjektet blit degradert, kommer tilbake og skal lage det hele kabisset om en stund, og da med mer tid og planlegging. En lærer så lenge en lever, eller hur? EDIT: så nå at bildene er litt store, be mercifull, de blir rettet opp i morgen. Endret 17. mars 2005 av LordZyfeX Lenke til kommentar
sigen Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Ble ikke så altfor verst, men det er jo ikke fint når alt sprekker. Lim og/eller sparkel hjelper kanskje på noe av det, men det kan bli vanskelig. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Hm, la ikke merke til at plankene innvendig har sprekket før nå.. Hvis jeg får tid, så er det mulig at jeg lager noen plater som ligger på bunn og topp for å dekke det værste av sprekker. Men vi får, se skal bare bli ferdig emd å snekre jeg nå, så får vi se.. Lenke til kommentar
TurboTrond Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) Hmm det sprekker bra ja.. Men av det jeg har fått med meg når en skal bøye treverk, er at en skal legge treverket i kokende vann da dette myker opp strukturen, og da skulle det ikke sprekke så lett når du bøye det. Den metoden mener jeg de brukte når de lagde gamle tre ski. Endret 18. mars 2005 av TurboTrond Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Oi.. Et par gode sprekker der gitt! =/ Væta det godt? Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Ideen din er god, men du må bløte opp plata. Er ikke noen vei utenom hvis du vil ha et resultat! Lykke til! Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 oh, hm, jeg horte bare at jeg kunne bløte den i vann, men den skal i kokendes vann ja. Det var litt sent nå men, det husker vi neste gang. Tar egentlig dette som en oppvarming til det neste prosjektet mitt Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 De kantene var ikke helt fine, men du får prøve å la platen ligge i kokende vann over natten neste gang. Blir sikkert bra når du er ferdig Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 18. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 18. mars 2005 Håper da det. Men har fått besøk nå (en islending som bor i Danmark), og som går på snekker linje på VGS, gjett hvem som muligens skal snylte litt på hans kunnskaper fremover. Update kommer! Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Hmm..ser bra ut! Men jeg ville tatt en så krapp sving i fronten, tatt en litt roligere så den ikke hadde sprukket så mye! Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 (endret) UPDATE! Jepp, med bilder og hele greia! Kabisset i hele sin "glans". Jada, boremaskina går tom for batteria på værst tidspunkt mulig.. Som du ser, er det en rimelig stor dør, med mye plass. Hmm, platene sprekker mye, men her er hvordan det ser ut etter litt skjæring og pussing. Ikke _så_ ille egentlig Hvordan det ser ut på innsiden: Som sagt, er kabinett prosjektet blit degradert, kommer tilbake og skal lage det hele kabisset om en stund, og da med mer tid og planlegging. En lærer så lenge en lever, eller hur? EDIT: så nå at bildene er litt store, be mercifull, de blir rettet opp i morgen. et lite tips: bruk 3mm kryssfiner på de sidene som skal være bøyet, og la platene ligge i vann i ca en time før du skrur dem fast, da blir de betraktelig mye mer ``elastiske`` Stå PÅ! Endret 18. mars 2005 av Slettes-xwByZdFZ Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Jepp, masse rart en skal huske til neste gang.. En stund etter påsken begynner jeg nok på et nytt, og det skal bli bra Men, nå skal jeg på snowboard, får snekre litt senere i dag Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg mener å huske at du sa at du heller dro på TG med halvferdig kabbis enn med et ferdig, dog dårlig/stygt et... Hvor ble det av den tankegangen? Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 19. mars 2005 Del Skrevet 19. mars 2005 Jeg mener å huske at du sa at du heller dro på TG med halvferdig kabbis enn med et ferdig, dog dårlig/stygt et... Hvor ble det av den tankegangen? Husker du sa noe om det jeg å.. Hvor blev nu den tankegangen av? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Foreldre er mestre i å ødelegge. Får faktisk ikke lov å montere hardware før kabisset er ferdig lakket og lat mulig. Så me tviler på at jeg bir ferdig før TG... Vi får se.. Lenke til kommentar
slipknot_fan Skrevet 26. mars 2005 Del Skrevet 26. mars 2005 Greit prosjekt dette her, Men du burde prøve en annen tretype på de klossene på innsiden, eller eventuelt borre noen hull før du begynner med kryssfinerplatene. Det var også litt slurving med skruene, og for å få kryssfinerplatene til å bøye seg kan du prøve å myke det litt opp. Men ellers, det ser bra ut. gleder meg til neste update. Og snylt skikkelig på Snekkertypen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå