bOMS Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Det går vel sikkert ann å kjøpe et brett fra en eller annen butikk også. Har intrykk av at det er relativt få ting man ikke får kjøpt i dag. Og så er det vel sikkert ganske mange so har et liggende i et gammelt skrot av et kabinett som sikkert er villig til å donere bort. Skulle gjerne ha gjort det selv hvis det ikke var for at jeg kastet alt gammelt dataskrot for et halvt år siden. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Her har de et Lian Li hovedkortbrett som du kan bruke, hvis du ikke vil/tørr å skjære ut et selv. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Hovedkortbrettet kan du jo bare ta fra et gammelt kabinett hvis du ikke vil lage selv Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Skal kjøpe nytt hovedkort, og det gamle passer ikke. Får vel se litt rundt og se om jeg finner noe. Men, et hovedkort brett, passer det på alle hovedkort i samme størrelse? Eller bare på det og det kortet, eller det og det merket? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Så lenge hovedkortbretter følger atx standard passer det til de aller fleste hovedkort! Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Har selv LianLi sitt hovedkortbrett fra Microplex.no Brukte det til mitt bygge-kabinett-prosjekt. Funker som snus! Lenke til kommentar
Audun B Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Du tar uno alu plate fra clasern og setter i x antall forhøyningsskruer, slik at de passer til hullene i hovedkortet. Deretter tar du en coke og chiller. Fordi det er alt du trenger. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 greit, en ny update: Dit er jeg kommet nå, skal jobbe mer nå straks jada, lim holder i massevis! (litt vanskelig å se, men jeg holder hele greia i hjørnet, som kun er limt på) Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Får vi en ny update snart eller? Hvis du sitter fast, eller har gjort noe feil, så kan du jo bare spørre folka her om hjelp, de er sikkert bare glade for å kunne hjelpe. Lenke til kommentar
CNesset Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Ny update hadde vært fint ja..,. Men detta blir helt sikkert bra Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Eh.. Dere gnåler etter update, og det ligger en rett over dere som ingen har kommentert. FU! Jeg tror han faktisk vil klare å få til hjørnene. Det er ikke så vansklig som dere skal ha det til. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hva skal du lage hjørnene av? Kantene kan du sikkert lage av trebiter med samme form som de du har limt på. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 3. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2005 (endret) Greit, for vel komme med en lissom update jeg da. Jeg har ikke fått updatet workloggen, siden jeg har gjort en 3 ukers lekseplan på 3 dager, slik at jeg kan få jobbet resten av tiden til TG, uten å måtte bry meg om lekser. (Bortsett fra en tentamen da.. ). Så derfor ble det ingen update, men det kommer straks. Spesielt siden jeg har fri imorgen (Fredag), så nå blir det jobbing/modding for fult. For ikke å si at jeg har brukt spiker, og ikke skruer... Jeg må begynne på nytt, fordi: 1. En god del feilmål gjorde at det ble for stort noen steder og for lite andre steder. 2. Rammen ble unødvendig tung. 3. Idiotisk vanskelig å fikse en dør! Så, det vil si at nå, skal jeg lage samme kassa, men uten rundhe hjørner. Det har jeg ikke sjangs til å rekke og lage fint. Så vi dropper kantene, men det er mulig ejg lager de senere (etter TG). Jeg skal begynne på ny ramme, som skal ha riktigere mål og litt mer praktisk. (noe ala Snekkern sin). Det vil bli større bue på hjørnene, siden den var altfor skarp den jeg hadde fra før. (Finerplatene sprakk og knakk.. Selv når de var vætet og ikke. Men jeg trenger svar på en ting: Hvordan lager jeg en dør? Med hengsler? Blir rimelig vanskelig og lage en "skyve" dør som det er på vanlige kabinetter har. Men så fort jeg får det på plass, kan jeg begynne å jobbe igjen! Men det blir nok hengsler, siden vi har masse av det hjemme i snekkerboden vår. EDIT: Takk for all respons og at dere sprøte om update! Fikk et ekstra lite puff nå! EDiT2: La til litt ekstra info! Endret 3. mars 2005 av LordZyfeX Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 Hengsler går fint. Fest dem på innside sånn at du ikke synes, og så har du en magnet eller.no sånn til å holde døren igjen. Lenke til kommentar
Master Casemod Skrevet 3. mars 2005 Del Skrevet 3. mars 2005 stilig ! likte ideen og kabinettet stå på. likte særlig brytern du skal bruke. blue illuminated:p sikle Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 17. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2005 (endret) Lissom update: Har begynt å jobbe igjen, eller har gjort det en stund. Har måttet redusere planene noe kraftig, så er det ikke runde sidekanter, kun vanlige. Er ferdig med: Bunn, topp, foran, begge sidene og dør. Men, et lite spørsmål: Platene mine sprekker rimelig lett, noen som har noen metode som vil gjøre at de ikke sprekker så lett? Noen kan gjerne forklare dette med vann en liten gang også Grunnen til at det ikke blir noen bilder for ikveld, er på grunn av at jeg glømte å sette i minnekort, og dagen etter var kameraet tomt for batteri. Takk på forhånd. Endret 17. mars 2005 av LordZyfeX Lenke til kommentar
jingt Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Sjekk worklogen min(se sigg). Der er hjørnene runda av. Kanskje du kan hente litt inspirasjon derfra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå