Gå til innhold

White'n'Smooth |mega update, 17.03

Anbefalte innlegg

Jeg skal da lage et kabinett fra starten av. Det vil bli lagd av tre. Planen er at det skal bli liutt mindre enn et midi-tower, men skal ikke si noe sikkert. Jeg kommer til å bruke samme maskinvare som jeg har nå, men kommer nok til å sette i et nytt hovedkort, så må lage plass til det og.

Kabinettet skal være hvitt, med aluminiums detaljer. (Eject-knapper og powerknapp). Det skal ikke være vinduer (!), eller noe slik med mest mulig neonlys av alle slags varianter.

Kabinettet skal være _helt_ uten skarpe/rette kanter, alt skal være rundt. Det vil få en slags skyveskuff som går oppover som vil skjule en minnekortleser med USB og Firewire porter og tre lydgreier (Hodetelefon, mikrofon og en anna jeg ikke vet hva er). For de som skjønner det. Høyst sannsynligvis ender jeg opp med å male mus, tastatur og skjerm i samme stil, hvis jeg får tid til det før The Gathering.

Powerknappen blir laget av pusset aluminium, hvor jeg skal skjære ut det typiske powerknapp symbolet, og sette en plexibit med hvit LED bak, slik at det lyser stilig hvitt ut.

Jeg har et par målsetninger med kabinettet mitt:

• Ha det moro
  • Lære litt
  • Få et penere kabinett
  • Få et stillere kabinett
  • Være ferdig før TG

Kabinettet skal være stilrent, med så få knapper og lignende synlig. Det blir luftkjøling, med to vifter i bunn, en inn og en ut. Og en vifte ut i bakant.

Skisse1-front-thumb.pngStort bilde

Siden jeg ikke får til thumbs med lenker enda, får vi legge ut URL.. Får bare beklage

Et par ting jeg glemte i farten på bildet er:

1: Jeg tegnet ikke på føtter. Disse blir lagd med myk gummibunn, for å dempe vibrasjons støy.

2: Glemte også å tegne eject knapper

3: Glemte å tegne "skuff"

4: Glemte å farge powerknappen med aluminiums farge. (Be mercifull)

Jeg tar med et budsjett også jeg:

24.2: 110 kroner på diverse planker og finerplater.

25.2: 80 kroner på diverse planker og finerplater

--

Sum: 190 kroner.

Hvor er jeg nå?

bilde11.png

PPS: Kom gjerne med ris/ros!

Endret av LordZyfeX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som et fint prosjekt, men har et par spørsmål:

- Hvordan i huleste skal du bli ferdig til TG? Tror du har tatt deg litt vann over hodet..

- Hvordan skal du forme hjørnene? Skal du sparkle og pusse? Uansett blir det jo ikke helt ordentlige, "symetriske" hjørner da..

- Powerknapp: http://www.frozencpu.com/ele-70.html

Ellers ser det ut som et supert prosjekt! :) Skal du ha litt iMac stil?

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Jeg skal da lage et kabinett fra starten av. Det vil bli lagd av tre. Det blir litt mindre et et vanlig midi tower er planen, men skal ikke si noe sikkert. Jeg kommer til å bruke samme maskinvare som jeg har nå, men kommer nok til å sette i et nytt hovedkort, så må lage plass til det og.

Kabinettet skal være hvitt, med aluminiums detaljer. (Eject knapper og powerknapp). Det skal ikke være vinduer (!), eller noe slik med mest mulig neonlys av alle slags varianter.

Kabinettet skal være _helt_ uten skarpe/rette kanter, alt skal være rundt. Det vil få en slags skyveskuff som går oppover som vil skjule en minnekortleser med USB og Firewire porter og tre lydgreier (Hodetelefon, mikrofon og en anna jeg ikke vet hva er). For de som skjønner det. Høyst sannsynligvis ender jeg opp med å male mus, tastatur og skjerm i samme stil, hvis jeg får tid til det før The Gathering.

Powerknappen blir laget av pusset aluminium, hvor jeg skal skjære ut det typiske powerknapp symbolet, og sette en plexibit med hvit LED bak, slik at det lyser stilig hvitt ut.

Jeg har et par målsetninger med kabinettet mitt:

• Ha det moro
  • Lære litt
  • Få et stillere kabinett
  • Få ett penere kabinett
  • Få ett stillere kabinett
  • Være ferdig før TG

Kabinett skal være stilrent, med så få knapper og lignende synlig. Det blir luftkjøling, med to vifter i bunn, en inn og en ut. Og en vifte ut i bakant.

Et par ting jeg glømte i farten på bildet er:

1: Jeg tegnit ikke på føtter. Disse blir lagd med myk gummibunn, for å dempte vibrasjons støy.

2: Glømte også å tegne eject knapper

3: Glømte å tegne "skuff"

4: Glømte å farge powerknappen med aluminiums farge. (Be mercifull)

NB: Jeg starter prosjektet for fult i morgen, skulle abre lage først post for å høre hva dere synes.

NBB: Kom gjerne med ris/ros!

Får beskjed om at jeg har "ulovlig" endelse på bildet, som ser slik ut: Skisse1-front-thumb.png Hva er feil med den. Da får vi uploade bildet inntill videre da. :(

bare så du vet det: de runde kantene der blir inni H@#`* vanskelig å lage i tre. :nei:

Lenke til kommentar

Ja, det samme tenkte jeg på.. Men om han legger fett lag med sparkel kan det jo gå med runde kanter, bare ikke så veldig runde som på illustrasjonen..

Om han får til kanter som på illustrasjonen i tre, perfekte, kan han like godt kalle seg kunstner..! :cool:

Endret av brainbug90
Lenke til kommentar

Så lenge de kantene er en kvart halvsirkel hver så er det ikke så vanskelig å lage. Du må bare finne noe ball/halvball formet plast som du kan kutte opp og bruke.

Men du burde nok lage et stivt rammeverk for å holde alt på plass. Gjerne i stål.

Lenke til kommentar

Begynner om nøyaktig en halv time. Da kommer mamma hjem med et digitalt kamrea, slik at jeg får begynt..

Men foresten, hva slags treplater skal jeg bruke. Jeg trenger noen som er bøyelige og som helst skal tåle en littegrann.

Tenker på sånne som snekker'n brukte i black'n chrome, noen som hvet hva det heter? Er det finerplater?

Trenger svar litt fort, slik at jeg får dratt å handlet inn litt greier

Lenke til kommentar
Kabinett skal være stilrent, med så få knapper og lignende synlig. Det blir luftkjøling, med to vifter i bunn, en inn og en ut. Og en vifte ut i bakant.

Det er ikke lurt å ha en vifte som trekker ut i bunn. Da rekker ikke luften opp til komponentene.

Det beste er å ha en i bunn som blåser inn, en bak som blåser ut og en i topp som blåser ut. Evt. 2 bak. Ved å ha flest vifter som trekker luft ut vil det skape undertrykk i kabinettet, noe som påvirker temperaturen positivt!

Jeg vil absolutt fraråde deg å ha to vifter i bunn, i så fall bør begge blåse inn.

Endret av jonas27389
Lenke til kommentar

Der har du jo et poeng. Men jeg skal ikke ha vifter på toppen, og tror ikke det blir plass til mer enn en vifte i bakenden. Kanskje jeg rbuker en 120mm der i steden for en 80mm hvis det er plass.

Skisse av rammen, slik jeg tenker meg den.

Kantene som stikker ur, blir støttepunkt for veggene og kantene. All hardware vil bli liggende inne i konstruksjonen hvis dere skjønner.

rammethumb.png

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker, men har to varianter jeg skal prøve...

EDIT: Den ene er å finne noe plastik greier som har riktig form.

Nummer to og er å høvle og pusse ned en trebit.

Da skal kryssfiner handles senere i dag! Begynner å snekre litt på rammen nå.

Endret av LordZyfeX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...