Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan bryte igjennom brannmur?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-10579
Her er det jo snakk om å "bryte" seg UT. Ser ikke helt hva som er så gale med det.

Du må legge inn en regel i brunnmuren for å kunne gjøre dette, og det kan du nesten ikke gjøre uten å være admin av brannmuren.

Forutsatt at du _tror_ på den script-kiddien som startet tråden, kanskje han egentlig bare vil ha info om hvordan man bypasser en brannmur av andre årsaker?

Admin i meg sier: sorry, men det vil jeg ikke fortelle deg, og brannmurer er til for å holde (in)kompetente og onde brukere ute/inne.

Lenke til kommentar
Her er det jo snakk om å "bryte" seg UT. Ser ikke helt hva som er så gale med det.

Dersom han ikke kommer seg ut, er det garrantert definert regler for hva slags porter som skal være lovlige både inn OG ut. Det finnes ihvertfall 101 gode grunner for dette, f.eks sperring av IRC/bittorrent osv.

Så dette er nok noe som bør taes opp med nettverks- administrator.

Lenke til kommentar
Forutsatt at du _tror_ på den script-kiddien som startet tråden, kanskje han egentlig bare vil ha info om hvordan man bypasser en brannmur av andre årsaker?

Jaha? :roll:

unnskyld meg, for at jeg spurte ett spørsmål som på ingen måte er ULOVLIG ifølge forumets regler. Hva du tror bryr meg cirka midt på ryggen og derfor kan du forlate tråden vis du ikke kan oppføre deg. Dessuten er det vel ikke samme måtte og komme seg inn som det er ut er det det da? :dontgetit: Til han som sa at jeg skulle spørre han som hadde satt opp brannmuren: har ikke mulighet til det... ;)

Uansett har prøvd http tunnel, det funka ikke. Er det noen andre programmer som kan funke? :hmm:

Lenke til kommentar
Til han som sa at jeg skulle spørre han som hadde satt opp brannmuren: har ikke mulighet til det... ;)

Nei, men da er du ganske lost. Er det sperra for noe så er det gjerne en grunn til det, men samtidig er regelverk i brannmurer ganske kompliserte og man kan ofte skjære mye over èn kam.

Har man spesielle behov så er det som regel bare å ytre dette, men det krever selvfølgelig at man kan kommunisere med den ansvarlige:)

Endret av trost i taklampa
Lenke til kommentar

Hvis han har strenge regler for hva som skal slippe igjennom brannmuren så kommer du sannsynligvis ikke gjennom. Du kan jo prøve å bytte port (om mulig) på spillet du skal bruke, men hvis ikke er tunneling eneste måte jeg vet om. Selv om du skulle klare å sende pakker ut fra nettverket fra spillet er det langt fra sikkert at det vil funke uansett. Grunnen er at pakker skal kunne sendes tilbake til din maskin når du spiller og hvis ikke noen form for portforwarding er satt opp så kan det godt være at gateway'en bare dropper de pakkene.

Gidder ikke å gå i flere detaljer enn det

Lenke til kommentar

Stenges

Trådens emne beveger seg nok litt på kant med ein del lover og regler.

Brannmurer er satt opp for ein grunn, når ikkje trådstarter kan kontakte systemadmin, så er det stor grunn til å tru at trådstarter veit at det ikkje er tillatt det han vil prøve på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...