nestbest Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 jeg har kjøpt en "Computer to Tv/VCR Cable" som består av scart utgang i den ene enden og s-video samt 3.5mm lydkabel i andre enden. Kanksje viktig å få med at denne kabelen er "Male" problemet er at bildet blir svart/hvitt på tv skjermen. Leste litt på noen forum at folk hadde hatt de samme problemene og at jeg måtte kjøpe en "Kompositt ". så hvis jeg har forstått dette riktig så blir oppsettet med kompositt sånn: Tv-Out -> Kompositt -> s-video -> scart/tv ingang Link til den jeg tror er den aktuelle kompositten: http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=76102 * andre problem: når jeg i svart/hvitt prøver å spille av en video fil uansett type er filmen svart. *tredje problem: jeg koblet til kabelen til skjermkortet og satte på en sang på dataen og da skulle jo lyden kommet på tven men det skjedde ikke! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 1. Dersom du har to scart innganger - prøv den andre (Den kan ha RGB) 3. Lyden går ikke i Scarten dersom du ikke kobler 3.5mm i...? Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 jeg har forresten også testa med alle mulige " Pal-B , Pal-G" osv. har også sjekket om det er noen instillinger på tv i forrhold til scart og s-video men det var det heller ikke. Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) 1. Dersom du har to scart innganger - prøv den andre (Den kan ha RGB)3. Lyden går ikke i Scarten dersom du ikke kobler 3.5mm i...? skal prøve andre scart inngang nå. haha. oi så det nå. det var såklart lydkortet jeg kobler 3.5mm i ja! funker ikke! Endret 22. februar 2005 av lars_thorvaldsen Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) 1. Dersom du har to scart innganger - prøv den andre (Den kan ha RGB)3. Lyden går ikke i Scarten dersom du ikke kobler 3.5mm i...? skal prøve andre scart inngang nå. haha. oi så det nå. det var såklart lydkortet jeg kobler 3.5mm i ja! funker ikke! blei nok fortsatt svart/hvitt ja. Til en forandring funket faktisk lyd da! ett mindre problem! Endret 22. februar 2005 av lars_thorvaldsen Lenke til kommentar
Cell_v14 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 jeg trur jeg har svartet, du vet den *AV* knappen for å skifte til av-av2-svideo-rgb, trykk på den knappen til det skjer noe, er den enda svart/hvit å du har gådd igjenna allt så skifter du til neste scart ingang å gjøre det samme igjen Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 jeg trur jeg har svartet, du vet den *AV* knappen for å skifte til av-av2-svideo-rgb, trykk på den knappen til det skjer noe, er den enda svart/hvit å du har gådd igjenna allt så skifter du til neste scart ingang å gjøre det samme igjen funket ikke. har bare av1 av2 og av3 og ingen av de på de 2 scart ingangene funket Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 har radeon 8500le me tv out. valgte en komposit video kabel ( rca) . det fulgte med en over gang sammen med skjermkortet. jeg var sikker på at en svideokobel ikke paset til skjermokrtet selv om det står svideo på kontakten. da kablen var koblet til skjermkortet og tv ( ingang i frontent ) så måttet jeg stile inn utgangen som var blit aktivert slik at det ble et bilde på tven. jeg valgt av3 som er ingengen i fronten. detter er ingen scart men rca tilkolinger og en svido tilkobling. der kan kan jeg velge bort s tileget ( av3s blir av3) og da kommerogså fargene frem. jeg har hørt /lest at det ikke altid funker med scart overganger mellom svideo/komposite og scart. enten er det overgangen eller så er det ingangen på tv som ikke er helt med. komposit fungerer hos meg ! Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Hvis Film bildet ditt fortsatt er svart vet jeg løsningen: Gå egenskaper på desktopen velg instillinger, Avansert velg visning og sett Tv skjermen til primary /en av de blå knappene ved tv-skjermen. Funker hos meg ihværtfall. Endret 22. februar 2005 av medlem-16183 Lenke til kommentar
mar Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) S-Video skiller ut fargeinformasjonen og sender denne seperat. S-Video består av 2 par (dersom jeg ikke husker feil), mens komposit bare er et par (signal og jord). TV'en må støtte S-video på den aktuelle scartinngangen for at s-video til scart adapter skal fungere. Er heller ikke uvanlig at man må fortelle tv'en at man bruker s-video, ved feks å bytte fra av2 til av2S (gjelder en del panasonic modeller, sikkert litt andre løsninger fra andre produsenter). Blir ofte klarere farger og skarpere bilde når S-video benyttes. Endret 22. februar 2005 av mar Lenke til kommentar
nestbest Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 oppsumering: Nå har jeg fått lyd! Nå fikk jeg videoen til å bli svart/hvitt takket være han duden over der! da mangler jeg bare farger. og da skulle det vel bare være kompositt jeg trenger? er det noen som har peiling på det? er dette riktig kompositt?: http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=76102 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå