Gå til innhold

Bannet fra xbox live...

Jonny69

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jada, så moralsk vi skulle være da!

Mens du sitter der og må betale 5-600 for hvert eneste lille spill og ikke kan bruke xboxen til stort annet, sitter jeg med tusenvis av spill til C64, Amiga, GBA, ZX Spectrum, nintendo osv osv. Jeg slipper å rote i DVD-platene da jeg kan legge alt av spill direkte inn på harddisken. Jeg kan se filmer i massevis av formater på brente CD'er, via nettverket (filmene ligger på PC'en) eller rett fra harddisken. Jeg kan høre på internet-radio, se internet-TV, surfe på nettet (ikke verdens beste nettleser men men).

Hadde man ikke kunne modifisert xboxen, hadde jeg heller aldri kjøpt en. Jeg har bare kjøpt 2 spill til den (Rallisport Challenge 2 + PES 4), men det er da 2 spill mer enn om jeg ikke kunne modifisert den!

"Nok en grunn til å ikke modifisere xbox". Kom med flere grunner! Kjør på!

*Sende mail til FBI* :whistle:

Hva skal man med moddet X-box når man har PC sier nå jeg...Tenk heller på hvordan verden hadde blitt om alle hadde gjort som deg :roll: , kunne sagt hadet til mange utviklere da gitt. Jaja, du vokser det nok av deg etterhvert håper jeg ;)

Spill jeg har lyst på kjøper jeg. Jeg har kjøpt Half-Life 2, PES4, WoW, Sims2 og Rallisport Challenge 2 de siste månedene. Og, ja, jeg har også veldig mange andre PC og XBox spill som jeg ikke har betalt for. Hadde jeg kjøpt disse om de ikke var tilgjengelig på andre måter? Neppe!

Hadde det ikke vært mulig å modde xbox, hadde jeg heller aldri eid en, og dermed hadde jeg kjøpt 0 spill til den. Så taper de eller tjener de penger på at jeg eier en moddet xbox? 0 xbox, 0 xbox Live, 0 spill VS 1 xbox, 1 xbox live, 2 spill....

"Hva skal man med moddet X-box når man har PC sier nå jeg..."

Det finnes faktisk folk som får venner på besøk som overhodet ikke er interessert i å se på en rygg som spiller WoW dagen lang. Da er det flott å kunne fyre opp xbox'en og spille noen gamle amiga/c64 klassikere. Eller selvfølgelig et og annet xbox spill, betalt for eller ikke...

"Jaja, du vokser det nok av deg etterhvert håper jeg ;)"

Tvilsomt. Jeg er for gammel til å vokse av meg ting... :p

Syns det er litt vel mange liksom-moralister her inne. Tell antall ulovlig nedlastete mp3 filer på deres egen harddisk, og skam dere! Hyklere er vel ordet man bruker...

Lenke til kommentar
Det er mye bedre å sitte med Xbox spaken i hånda enn å sitte foran PC-en.

Det er ekstra digg når Xboxen er moddet, da har man ekstremt mange muligheter.

Joda jeg skjønner det selvsagt... Men nå er vel verden også blitt relativt trådløs også da, trenger jo ikke sitte forran PC'en for å styre den.

Uansett så er det mange fordeler med å modde X-box, men da bør mange også være klar over konsekvensene.

Den ene konsekvensen jeg har hørt er at man kan bli utestengt fra XBox Live. Vel, gisp! Ingen modding, ingen xbox, ingen xbox live uansett... Hva andre konsekvenser har vi? Er det kreftframkallende? Kan man miste jobben? Blir man satt i fengsel?

Jeg hadde ikke lyst på xbox, men en modifisert xbox, og derfor kjørte jeg og kjøpte meg en slik. Jeg er meget fornøyd med kjøpet! Gi meg 3 grunner til at en umodifisert xbox er bedre enn en modifisert xbox?

Lenke til kommentar
Jeg kan se filmer i massevis av formater på brente CD'er, via nettverket (filmene ligger på PC'en) eller rett fra harddisken. Jeg kan høre på internet-radio, se internet-TV, surfe på nettet (ikke verdens beste nettleser men men).

Hvordan kan du se filmer som er på PC'en på Xboxen?, Jeg har kabelen, hva nå?

Lenke til kommentar
Jeg kan se filmer i massevis av formater på brente CD'er, via nettverket (filmene ligger på PC'en) eller rett fra harddisken. Jeg kan høre på internet-radio, se internet-TV, surfe på nettet (ikke verdens beste nettleser men men).

Hvilket app bruker du til å se internet-TV? XBMC?

Lenke til kommentar

Med riktige innstillinger kan du steame .avi ol. via XBMC ja.

Grunne til at jeg har xbox har egentlig ikke noe med spillene og gjøre selv om fable var veldig bra.

Jeg bruker min som en "billig" Htpc mer eller mindre , en mediastasjon med mange mulig heter

xbox'er som er modda har også en "live" mulighet Xlink kay eller XConnect eller noe. Begyner og bli en stund siden jeg har spillt noe på xbox'en så jeg husker ikke navnene på moddet xbox og live mulighetene.

Nok en grunn til å drite i hele "Live" suppa sier nå jeg

Når det finnes en gratis løsning så hvorfor ikke ?

rart ingen har nevt dette før :whistle::innocent:

*Edit : http://www.teamxlink.co.uk/

Endret av Sir_cruz
Lenke til kommentar

Jeg bare går inn på Workgroups (eller noe sånt) i XBMC og finner datamaskinen i nettverket. Dersom man har sharet kataloger på den, så vil katalogene dukke opp her. Enklere blir det ikke.

Hva programmer som skal streame til xbox fra PC egentlig gjør aner jeg ikke, og jeg aner enda mindre hva vitsen med de er (hvis noen vil fortelle, så kjør på). Jeg bare sharer kataloger, og ting virker akkurat slik jeg vil det skal virke.

Lenke til kommentar

En moddet Xbox er en veldig fin ting. Vi hadde en PC stående i stua, koblet til nett og egentlig bare der for å se film og spille musikk fra.

Den fine moddede xboxen var mindre, den lagde ikke viftestøy, den bootet på et blunk, og den var behageligere å bruke fra avstand. (håndkontroll vs. mus/tastatur)

Den kostet noen kroner, og siden pcen var mer eller mindre gratis, skrudd sammen av reservedeler blir jo dette en forskjell, men xboxens fordeler oppveier glatt for disse... og da har vi ikke nevnt de fine morsomme spillene.

En umoddet xbox kan en spille spill på. Og det er vel egentlig det.

Lenke til kommentar

En chippet Xbox blir jo et multimedia senter. Og et utrolig billig et. Og har du en litt bra linje i tillegg, så kan du laste ned alt du trenger: Xbox spill, Xvid filmer, DVD filmer, emulatorer, musikk osv. Og bare lempe det innpå Xboxen din, da er det jo en fordel og ha en ny og større disk i. Men du kan jo bare streame filmene fra PCèn din og brenne ut spillene på dvd plater.

Og det med Xbox live. det er gode muligheter for å spille online med en moddet xbox utenom xbox live. Kan for eksempel bruke XBconnect :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg bare går inn på Workgroups (eller noe sånt) i XBMC og finner datamaskinen i nettverket. Dersom man har sharet kataloger på den, så vil katalogene dukke opp her. Enklere blir det ikke.

Hva programmer som skal streame til xbox fra PC egentlig gjør aner jeg ikke, og jeg aner enda mindre hva vitsen med de er (hvis noen vil fortelle, så kjør på). Jeg bare sharer kataloger, og ting virker akkurat slik jeg vil det skal virke.

Jeg prøvd å gå inn på Workgroup, da kom det en error som sa '' NT_STATUS_OBJECT_NAME_NOT_FOUND''

Hva er det jeg må gjøre på forhånd? Jeg må vel organsiere noen mapper o.l?

Noe jeg må gjøre med PC'en eller?

Jeg kjøpte en kabel her om dagen, jeg og en kompis skulle linke, kan jeg bruke samme kabelen til å koble til pC.?

Endret av TheWiz
Lenke til kommentar

TheWiz: Bruk ccxgui da, som er allerede nevnt ganske mange ganger i diverse poster her...

Angående kabel, så er det samme kabel du bruker til pc ja, dvs krysset hvis du ikke bruker switch/hub. Du kjøpte vel ikke den "offisielle" linke kabelen vel? Største lureriet ever.. 250spenn(?) ellerno for en vanlig kryssa kabel... lol..

Edit: 269kr på www.xbox.no...

Endret av _LA_
Lenke til kommentar
TheWiz: Bruk ccxgui da, som er allerede nevnt ganske mange ganger i diverse poster her...

Angående kabel, så er det samme kabel du bruker til pc ja, dvs krysset hvis du ikke bruker switch/hub. Du kjøpte vel ikke den "offisielle" linke kabelen vel? Største lureriet ever.. 250spenn(?) ellerno for en vanlig kryssa kabel... lol..

Edit: 269kr på www.xbox.no...

Er ccxgui et program som ligger på Xboxen?

Jeg betalte 89,- kr. for en link kabel på elkjøp.

Lenke til kommentar

Ok, en grundig forklaring da...

Gå inn på Xbox-Scene og last ned ccxgui. Bare ccxgui. Dobbeltklikk med musa på den fila du lasta ned og innstaler programmet. Start så opp ccxgui og velg hva du vil dele osv under "Main". Gå så til "Settings" og huk av for "Run as NT service". Trykk så på det krysset oppe i høyre hjørne for å lukke den.

Så starter du opp xboxen og går inn i xbmc.

Velg "My Videos" (hvis språk er satt til engelsk)

Velg "XBMSP Network Servers (Auto Discover)"

Også skal maskin din komme frem på skjermen, hvis ikke, gjør alt på nytt igjen, evnt fix nettverket ditt...

Endret av _LA_
Lenke til kommentar
Ok, en grundig forklaring da...

Gå inn på Xbox-Scene og last ned ccxgui. Bare ccxgui. Dobbeltklikk med musa på den fila du lasta ned og innstaler programmet. Start så opp ccxgui og velg hva du vil dele osv under "Main". Gå så til "Settings" og huk av for "Run as NT service". Trykk så på det krysset oppe i høyre hjørne for å lukke den.

Så starter du opp xboxen og går inn i xbmc.

Velg "My Videos" (hvis språk er satt til engelsk)

Velg "XBMSP Network Servers (Auto Discover)"

Også skal maskin din komme frem på skjermen, hvis ikke, gjør alt på nytt igjen, evnt fix nettverket ditt...

Gjeller dette bare filmer, jeg klarer ikke det.

Jeg har gjort alt du sa, men det kommer ikke noen filer opp når jeg trykker på

''XBMSP Network Servers'' Trenger hjelp, jeg vil jo gjerne klare dette.

Jeg har koblet kabelen til PC-en og til Xboxen, Så fulgte jeg _LA_ sin forklaring, men det fungerer ikke, hvorfor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...