Jonny69 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Trer eg er blitt bannet fra xbox live.. er de mulig å fjerne ? slik at eg kan spille igjen? Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hvordan kan man bli bannet fra xbox live??? bare lurer slik at jeg aldri gjør det samme! (vil ikke bli bannet) Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan bli bannet hvis du spiller med en modifisert Xbox, selv om du har kjøpt spillet. Det er diverse metoder for å se dette, selv om du har modifisert med en chip som du kan slå av. Bl.a. ved å se på "låsekoden" på harddisken i Xboxen. Trond Lenke til kommentar
Fat_ASS Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan bli bannet hvis du spiller med en modifisert Xbox, selv om du har kjøpt spillet. Det er diverse metoder for å se dette, selv om du har modifisert med en chip som du kan slå av. Bl.a. ved å se på "låsekoden" på harddisken i Xboxen. Trond Ah....da har ikke jeg noe å frykte i værtfal... Lenke til kommentar
_LA_ Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Og så går vi tilbake til det trådstarter spurte om.. Du må få tak i en ny eeprom til xboxen din, men tviler på at noen vil gi bort den.. Så dvs nei, du kommer ikke på Live! igjen, med mindre du kjøper nytt hk eller ny xbox.. Lenke til kommentar
embark Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hmm, alt for å ødelegge gleden for folk... Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Trer eg er blitt bannet fra xbox live.. er de mulig å fjerne ? slik at eg kan spille igjen? Jeg ble også bannet fra Xbox live pga. at jeg hadde glemte å ta ut Xbox live pluggen før jeg startet den opp i ''moddet'' status. Hvis du vil at live skal fungere igjen, så må du nok kjøpe en ny Xbox live-kit og skaffe deg ny harddisk. Du må selvsagt registrere deg på nytt. Lenke til kommentar
Panter Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Eeprom er fullt mulig å kjøpe på nettet, koster $10. Du må også skifte HD, den er også bannet, jfr "The Marriage Theory" Endret 22. februar 2005 av Panter Lenke til kommentar
Marty` Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Nok en grunn til å ikke modifisere xbox. Ærlig talt, har dere ikke nok pennger til et spill selv, la vær å spill. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Er mange andre fordeler ved å modifisere en Xbox en bare å kunne spille "backups"... Trond Lenke til kommentar
Toa Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Nok en grunn til å ikke modifisere xbox. Ærlig talt, har dere ikke nok pennger til et spill selv, la vær å spill. Jada, så moralsk vi skulle være da! Mens du sitter der og må betale 5-600 for hvert eneste lille spill og ikke kan bruke xboxen til stort annet, sitter jeg med tusenvis av spill til C64, Amiga, GBA, ZX Spectrum, nintendo osv osv. Jeg slipper å rote i DVD-platene da jeg kan legge alt av spill direkte inn på harddisken. Jeg kan se filmer i massevis av formater på brente CD'er, via nettverket (filmene ligger på PC'en) eller rett fra harddisken. Jeg kan høre på internet-radio, se internet-TV, surfe på nettet (ikke verdens beste nettleser men men). Hadde man ikke kunne modifisert xboxen, hadde jeg heller aldri kjøpt en. Jeg har bare kjøpt 2 spill til den (Rallisport Challenge 2 + PES 4), men det er da 2 spill mer enn om jeg ikke kunne modifisert den! "Nok en grunn til å ikke modifisere xbox". Kom med flere grunner! Kjør på! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jada, så moralsk vi skulle være da! Mens du sitter der og må betale 5-600 for hvert eneste lille spill og ikke kan bruke xboxen til stort annet, sitter jeg med tusenvis av spill til C64, Amiga, GBA, ZX Spectrum, nintendo osv osv. Jeg slipper å rote i DVD-platene da jeg kan legge alt av spill direkte inn på harddisken. Jeg kan se filmer i massevis av formater på brente CD'er, via nettverket (filmene ligger på PC'en) eller rett fra harddisken. Jeg kan høre på internet-radio, se internet-TV, surfe på nettet (ikke verdens beste nettleser men men). Hadde man ikke kunne modifisert xboxen, hadde jeg heller aldri kjøpt en. Jeg har bare kjøpt 2 spill til den (Rallisport Challenge 2 + PES 4), men det er da 2 spill mer enn om jeg ikke kunne modifisert den! "Nok en grunn til å ikke modifisere xbox". Kom med flere grunner! Kjør på! *Sende mail til FBI* Hva skal man med moddet X-box når man har PC sier nå jeg...Tenk heller på hvordan verden hadde blitt om alle hadde gjort som deg , kunne sagt hadet til mange utviklere da gitt. Jaja, du vokser det nok av deg etterhvert håper jeg Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 *Sende mail til FBI* Hva skal man med moddet X-box når man har PC sier nå jeg...Tenk heller på hvordan verden hadde blitt om alle hadde gjort som deg , kunne sagt hadet til mange utviklere da gitt. Jaja, du vokser det nok av deg etterhvert håper jeg Jeg er helt enig med deg! Jeg koser meg hver gang jeg leser en post om noen som har glemt et eller annet og blir banna fra LIVE, og de fleste som modder Xboxen sin, bidrar ikke positivt til spillutviklingen til denne konsollen allikevel! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Hva skal man med moddet X-box når man har PC sier nå jeg...Vel, jeg synes det er bedre å se filmer og spille spill i sofaen forran tv-en sammen med venner, enn å sitte oppå hverandre og dele på tastaturet med en 17" CRT-skjerm.Tenk heller på hvordan verden hadde blitt om alle hadde gjort som deg Med de prisene man har på spill i dag, så er det ikke rart at folk ikke tenker i andre retninger. Jeg tror både spill og musikk-bransjen hadde tjent mer på å senke prisene! Endret 24. februar 2005 av jh_ Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hva skal man med moddet X-box når man har PC sier nå jeg...Vel, jeg synes det er bedre å se filmer og spille spill i sofaen forran tv-en sammen med venner, enn å sitte oppå hverandre og dele på tastaturet med en 17" CRT-skjerm.Tenk heller på hvordan verden hadde blitt om alle hadde gjort som deg Med de prisene man har på spill i dag, så er det ikke rart at folk ikke tenker i andre retninger. Jeg tror både spill og musikk-bransjen hadde tjent mer på å senke prisene! Omtrent alle skjermkort har tv-utgang nå til dags... Jeg kan være enig til at spill er relativt dyre. Men konsekvensene bør du heller være klar over om du gjør slikt. Finnes så utrolig mange poster på diverse forum hvor noen banner og alt mulig annet pga. de er utestengt fra tjenester osv. Men så viser det seg at de ikke akkurat gjorde noe lovlig. Istedet for å kjøpe mange spill så kjøp på salg og kjøp titler som er et must. Du trenger jo ikke alle spillene som kommer på markedet Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Det er mye bedre å sitte med Xbox spaken i hånda enn å sitte foran PC-en. Det er ekstra digg når Xboxen er moddet, da har man ekstremt mange muligheter. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Det er mye bedre å sitte med Xbox spaken i hånda enn å sitte foran PC-en.Det er ekstra digg når Xboxen er moddet, da har man ekstremt mange muligheter. Joda jeg skjønner det selvsagt... Men nå er vel verden også blitt relativt trådløs også da, trenger jo ikke sitte forran PC'en for å styre den. Uansett så er det mange fordeler med å modde X-box, men da bør mange også være klar over konsekvensene. Lenke til kommentar
steinarvullum Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Nok en grunn til å ikke modifisere xbox. Ærlig talt, har dere ikke nok pennger til et spill selv, la vær å spill. herregud.... har ikke noe med å ikke ha penger å gjøre.. men har noe med å ikke sløse bort masse penger på spill når du kan få dem gratis....! Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Hva skal man med moddet X-box når man har PC sier nå jeg...Vel, jeg synes det er bedre å se filmer og spille spill i sofaen forran tv-en sammen med venner, enn å sitte oppå hverandre og dele på tastaturet med en 17" CRT-skjerm.Tenk heller på hvordan verden hadde blitt om alle hadde gjort som deg Med de prisene man har på spill i dag, så er det ikke rart at folk ikke tenker i andre retninger. Jeg tror både spill og musikk-bransjen hadde tjent mer på å senke prisene! Omtrent alle skjermkort har tv-utgang nå til dags... Jeg kan være enig til at spill er relativt dyre. Men konsekvensene bør du heller være klar over om du gjør slikt. Finnes så utrolig mange poster på diverse forum hvor noen banner og alt mulig annet pga. de er utestengt fra tjenester osv. Men så viser det seg at de ikke akkurat gjorde noe lovlig. Istedet for å kjøpe mange spill så kjøp på salg og kjøp titler som er et must. Du trenger jo ikke alle spillene som kommer på markedet Jeg er klar over at det ikke er noe vanskelig å få tak i skjermkort med tv-ut, men dette oppveier på ingen måte for det jeg har nevnt av fordeler med en moddet xbox. Om man skal bruke en pc med tv-ut er man avhengig av å ha pc såpass nærme tv-en at det ikke er noe problem å strekke kabel, i tillegg til å legge kabelen slik at man ikke snubler i ledningen hver gang man skal gå forbi tv-en. Man må også sitte såpass nærme pc at man kan strekke ledningen fra tastatur og mus, om man ikke har trådløst selvfølgelig. Det å spille spill på tv-en med en pc er heller ikke i nærheten av så enkelt som med xbox. Hvor mange spill har du til pc som du kan sitte å spille 2 på samme pc? Og hvordan skal man gjøre det med kontroller? Dele på samme tastatur og mus? Jeg forsvarer ikke det at folk maser om at de ikke får brukt live-funksjonen med moddet xbox, jeg skjønner at folk ser seg lei det.. Men jeg synes også det er tåpelig når folk påstår at modded xbox og pc er samme ulla, jeg kan ikke fatte at folk ikke skjønner fordelene ved å modded xbox, fremfor en pc med tv-ut Edit: Anyhow, nå har vi dratt ett stykke off-topic. Det er klare fordeler med modded xbox, og ja, det er også ulemper, som TCi prøver å få frem. Men man kan ta et valg, og stå ved det! Man trenger ikke å diskutere for og imot dette emnet, da det ikke kommer noen vei.. Noen ser fordelene, andre gjør det ikke! Endret 24. februar 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå