Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åpne porter pga DC++

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått meg trådløst internett, og dermed også en router. Jeg regner med at grunnen til at det ikke kommer noen søkeresultater er at jeg ikke har åpnet portene som er nødvendig i routeren. Problemet er at jeg ikke finner ut hvilke(n)! Har lest gjennom et par guider o.l. men de foreslår bare å sette i passive mode eller skrive inn IP manuelt, men det hjelper vel ikke meg om brannmuren stenger alt!

Det jeg lurer på er hvilke porter jeg må åpne, hordan jeg evt gjør det med min D-Link DI-514, og om jeg må gjøre noe med min software brannmur også. Alle svar mottas med takk.

PS: Jeg leser for harde livet på FAQ o.l. så dere vet at jeg prøver selv også :p

mvh joakim83

Endret av Joakim83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Rikky sier velger du selv portnummer. I DC++ Settings-->General skriver du inn portnummer i feltet TCP PORT og UDP PORT (eks port 1). Du må så åpne porten(e) i både ruter og sw-brannmur. Ikke sikker på oppsettet i din ruter, men i min er det tydeligvis ingen forskjell på UDP- og TCP-porter så det holder å åpne port 1, så suser det inn med søkeresultater. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...