Langbein Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 22:34, llBeOS skrev:OK. Hvis Langbein sin post stemmer om at det blir lagret i MBR'en (som jeg tviler på, regner med at du hadde fått noen feilmeldinger under inst. første gang, ivertfall hvis du hadde et eller annet virusprog, eller BIOS Vir. enabled. Jeg mener det var slik at 3dsmax lagret info i mbr, skal sjekke det opp grundigere. Men når det gjelder bios antivirus så skal ikke det ha noe å si, den beskytter vel ikke MBR? Trodde den bare hadde som oppgave å beskytter flash-minnet til bios'en så den ikke blir bevisst feil-flashet av et stygt virus. Om et vanlig virusprogram kan skape problemer vet jeg ikke helt, mulig hvis man kjører et resident antivirus-program. Men det er faktisk en del programmer hvor det står i installasjonen at man må slå av residente virusprogrammer for at programmet skal installeres korrekt. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 22:51, C. Alshus skrev:Men jeg er endel på et sykkelforum på http://www.mailgate.org/no hvor det er en fyr som trenger hjelp... Og mailen hans er "[email protected]" . Derfor trodde heg at det var deg... Går ikke du på NTNU da? Blir ganske OT dette, men men... Hehe... er nok ikke meg nei :smile: Hjemmesiden til "borrefal" er http://www.stud.ntnu.no/~borrefal. Min hjemmeside får du/dere ikke før jeg har fixet på den og vil "stå frem" :razz: Vi fortsetter på PM hvis det er noe mer. Lenke til kommentar
llBeOS Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hei Langbein, er ikke helt sikker men ,grunnen til at jeg sa det om Bios, virus , mbr, er at jeg tror at MS'os (95 eller 98 tror jeg) anbefaler å skru av virudetection i bios'en. Regner med at det er for at Os' skriver til Mbr'en , og ikke til Bios'en ....:smile: Mvh BeOS Rulez Lenke til kommentar
llBeOS Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 BTW. Kan ikke tro at noe prog skriver til MBR'en. Det blir nesten for utrolig .. (Da bør de nesten ha ansvar for data som går tapt hvis noe går galt). Mvh BeOS Rulez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå