Big-Boy Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Hei, jeg har CW, clsc 12, som jeg mener jeg kan få mer futt utav, og lurte derfor på hvilken forstærker jeg burde gå for? Bruker og høre på masse musikk og se en god del filmer (trenger ikke være surround da jeg bare kan bytte åver når jeg til den jeg har nå når jeg skal se film) også kjører jeg vanlig tv lyd utigjennom dem (HELE tiden..) noen forslag? prisklasse 0-8000 men vil jo helst ha mest mulig for minst mulig takker for alle svar Edit: har sedd på disse 2Yamaha rx-v550 og Yamaha Rx-v750 er de noe gode? Endret 22. februar 2005 av Big-Boy Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Yamaha er bra de,men til Cerwin-Vega vil du garantet få mye mer morro med Harman/Kardon. Harman/Kardon reciverne er også mye mer strømsterk enn Yamaha. Edit: Jeg har forresten hatt både H/K AVR 330 og Yamaha RXV-1300 selv.Det er mye mer trykk i H/K. Endret 22. februar 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 jaok tror du avr 330 holder isåfall? må vell nesten dra ned og høre på den imorgen da=) Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Ikke la deg lure av den lavt oppgitte effekten på H/Ken.Det er ikke jallawatt,men ærlige watt. Den holder mye bedre enn Yamaha RXV 550 og 750,det kan jeg garantere. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 jaok da skal jeg garantert se nærmere på den men er det noen andre som har noen forslag så bare si ifra Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Hei igjen, har nå forandra krava mine litt, MÅ ha 7.1 forstærker, og oppdaga nettopp at 330 går ut, og regner med de sisste hær i tromsø kommer til og være solgt ut relativt fort.. og jeg skal ikke kjøpe før om ca 1,5måndte så jeg så det var kommet en ny på 50w*7, Denne hær.. heter avr 235, tror dere den er noe tess? eventuelt noen andre forslag, hittil står det mellom avr 330, avr 235og yamaha rx-v750 er veldig usikker nå hvis noen eventuelt vet om noen kraftpakker til salgs nå eller nærmeste frammtid si ifra eventuelt bruktsider med hi-fi utstyr?? vet om finn, qxl og hifisentralen.. takk for alle svar Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvorfor MÅ du ha 7.1? Hvis det er mye power du vil ha,så bør du ta NAD T753 v2 med i vurderingen din.Det er en 6.1 reciver. Legg merke til vekten på Naden,den er 20,5 kg! Det er 8 kilo mer enn Yamahaen. Det sier seg selv da at strømforsyningen i Naden er enormt mye strørre enn i Yamaha. Yamaha RX-V 1500 er en reciver du også bør se på,den er mye kraftigere enn RX-V 750. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Et annet alternativ kan være å kjøpe en billig reciver også kjøpe en NAD C272effektforsterker i tillegg. Den er på 2*150 watt i 8 ohm,så den spiller musikk i stereo bedre enn de fleste recivere opp til 10000-15000 kr. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Hvorfor MÅ du ha 7.1? Hvis det er mye power du vil ha,så bør du ta NAD T753 v2 med i vurderingen din.Det er en 6.1 reciver. Legg merke til vekten på Naden,den er 20,5 kg! Det er 8 kilo mer enn Yamahaen. Det sier seg selv da at strømforsyningen i Naden er enormt mye strørre enn i Yamaha.Yamaha RX-V 1500 er en reciver du også bør se på,den er mye kraftigere enn RX-V 750. fordi, jeg skal kjøpe 2front høytalere til nå snart, og 4fronthøytalere+ 2bakhøytalere + center, er jo 7høytalere. og da må jeg jo ha en 7kanalsforstærker? eller er jeg helt på gjordet? går utifra at de har egen subwoofer utgang itilleg til til de 7vanlige utgangene? skal se nærmere på den yamaha`en Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvorfor MÅ du ha 7.1? Hvis det er mye power du vil ha,så bør du ta NAD T753 v2 med i vurderingen din.Det er en 6.1 reciver. Legg merke til vekten på Naden,den er 20,5 kg! Det er 8 kilo mer enn Yamahaen. Det sier seg selv da at strømforsyningen i Naden er enormt mye strørre enn i Yamaha.Yamaha RX-V 1500 er en reciver du også bør se på,den er mye kraftigere enn RX-V 750. fordi, jeg skal kjøpe 2front høytalere til nå snart, og 4fronthøytalere+ 2bakhøytalere + center, er jo 7høytalere. og da må jeg jo ha en 7kanalsforstærker? eller er jeg helt på gjordet? går utifra at de har egen subwoofer utgang itilleg til til de 7vanlige utgangene? skal se nærmere på den yamaha`en Et 7.1 oppsett har tre kanaler i front og fire bak/på sidene. Fire fronthøyttalere høres litt rart ut. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) Hvorfor MÅ du ha 7.1? Hvis det er mye power du vil ha,så bør du ta NAD T753 v2 med i vurderingen din.Det er en 6.1 reciver. Legg merke til vekten på Naden,den er 20,5 kg! Det er 8 kilo mer enn Yamahaen. Det sier seg selv da at strømforsyningen i Naden er enormt mye strørre enn i Yamaha.Yamaha RX-V 1500 er en reciver du også bør se på,den er mye kraftigere enn RX-V 750. fordi, jeg skal kjøpe 2front høytalere til nå snart, og 4fronthøytalere+ 2bakhøytalere + center, er jo 7høytalere. og da må jeg jo ha en 7kanalsforstærker? eller er jeg helt på gjordet? går utifra at de har egen subwoofer utgang itilleg til til de 7vanlige utgangene? skal se nærmere på den yamaha`en Et 7.1 oppsett har tre kanaler i front og fire bak/på sidene. Fire fronthøyttalere høres litt rart ut. hmm da ble det konstatert at jeg er komplett idiot på hi-fi fronten hva er det slags oppsett jeg må ha for og ha 4fronthøytalere, 2bakhøytalere og center? (+sub).. Endret 26. februar 2005 av Big-Boy Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 (endret) hmm da ble det konstatert at jeg er komplett idiot på hi-fi fronten hva er det slags oppsett jeg må ha for og ha 4fronthøytalere, 2bakhøytalere og center? (+sub).. Du må tenke på at lydsportet på dvd-plata er laget slik at det skal fungere med 5/6/7.1 oppsett. Du får veldig feil lydbilde om du flytter rundt på høyttalerene, slik som du synes er "tøft". Du kan eventuelt kjøre et par fronthøyttalere fra recieveren og et par fra en ekstern effektforsterker, du kobler på pre-out utgangen til frontene. Deretter ha to høyttalere på kanalene bak og senter, som vanlig. Det blir i realiteten bare et 5.1 oppsett, selv om du har syv høyttalere. Tenker du på å ha fire identiske høyttalere som høyre og venstre kanal i front altså? Høres noe søkt ut spør du meg. Endret 26. februar 2005 av Peterman Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 26. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2005 Hmm. men jeg har jo 4 utganger til front på den jeg har nå tenkte ikke på identiske men enten CLSC 10 eller noen jeg får billig hos en kompis med dobble 10", nå ble jeg veldig usikker ¨får vell spørre hi-fi duden og se hva han mener er best Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Bruker du to ulike høyttalere med ulik klang i fronten, kan det fort høres veldig rart ut. Lenke til kommentar
audiomur Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hmm. men jeg har jo 4 utganger til front på den jeg har nå Det er nok bare A og B høyttalerterminalen du har koblet på.Selv om du kan koble på fire høyttalere,betyr det ikke at du har fire utganger. Lenke til kommentar
Big-Boy Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) Da har jeg valgt og gå tilbake til min gammle ide, etter jeg har suttet masse og fundert og tenkt på at det blir veldig mye styr, så skal kjøpe en stereo forstærker og bruke den jeg allerede har når jeg skal se film en gang iblandt Tror jeg kommer til og gå for NAD c372, fordi den virker som en kraftpakke til en hyggelig pris og så har den muligheten til og oppgradere med c272 ettervært men nå lurer jeg på en annen ting, en kompis sa jeg kunne "flette" høyttaler kablene sammen, slik at jeg kjørte 4høytalere på 2kanaler, stemmer dette? vet det ikke blir like mye effekt på hver høyttaler, men er bare spent på om det går?, for da kommer jeg muligens til og prøve dette og isåfall kjøpe c272 så fort som mulig Vil foresten bare si takk til alle dere som har orket og svare meg, takk, atter engang har jeg fått hjelp fra forumet edit: Skriveleif Endret 28. februar 2005 av Big-Boy Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 har vært og snakket med en hifi-klubben fyr idag og han anbefalte med en NAD forsterker NAD 1 NAD 2 der er to alternativer. de to anbefalte han på hifi-klubben meg for akkurat de høytalerne Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 men nå lurer jeg på en annen ting, en kompis sa jeg kunne "flette" høyttaler kablene sammen, slik at jeg kjørte 4høytalere på 2kanaler, stemmer dette? vet det ikke blir like mye effekt på hver høyttaler, men er bare spent på om det går?, for da kommer jeg muligens til og prøve dette og isåfall kjøpe c272 så fort som mulig Det går nok fint det. Men er en annen sak om forsterkeren tåler det. Når du kobler sånn, så blir impedansen halvvert. Dvs. at har du høyttalere på 4 ohm, og tvinner kablene sammen og kobler i samme høttaler utgang, vil impedansen bli 2 ohm. Noe som gjør forsterkeren har en tyngre last å dra. Og langt fra alle forsterkere klarer det. Men NAD forsterkerne klarer det som regel helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå