Gå til innhold

Harddisken som forsvant...

Anbefalte innlegg

Dette emnet er en påfølging av det katastrofale oppdelings prosjektet mitt. (mer her)

Uansett, til saken:

Jeg skulle bare slå sammen to partisjoner ved hjelp av Partition Magic. Desverre lå partition magic på akkurat den delen som jeg skulle slå sammen...

Ikke finner jeg cd'en heller, så jeg tenkte å finne en verson på internett. Bare for å få fiksa det her. Desverre virker ikke kazaa, dc og andre p2p programmer heller..

Noen må da ha gjort denne rookie-feilen før?

Setter MEGET stor pris på svar

PC spesifikasjoner

Med XP pro, 265MB ram, Xtra WD 80GB 7200rpm og litt GPU oc da :wink:

[ Denne Melding var redigert av: Xvani på 2002-06-23 20:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Den feilen du gjorde der er sikkert kjipt. Men hvorfor sa ikke PM at det ikke gikk siden du har PM på den disken? Rart..

Kjør en oppstartsdiskett og Fdisk og sjekk om du finner en "ikkedos partisjon". Finner du dette så slett den og oprett en ny en.

Jeg har hatt trøbbel med PM 7 selv og sluttet bruke det. Partisjonen min ble også borte, så jeg måtte formatere og legge inn windows og PM på nytt for å oprette den gamle partisjonen.

PS: den partisjonen som er borte har et filsystem som heter PowerQuest, så du kan ikke formatere denne. Ikke dumt å lage PM backup disketter eller hva det het.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 22:44, hasuwest skrev:

Men hvorfor sa ikke PM at det ikke gikk siden du har PM på den disken? Rart..

Ja, litt teit. Teit av meg oxo å ikke tenke på det da. Rookie mistake :wink:

Quote:

Kjør en oppstartsdiskett og Fdisk og sjekk om du finner en "ikkedos partisjon". Finner du dette så slett den og oprett en ny en.

Hadde jeg enda hatt diskettstasjon :lol: jaja, får plukke en ut fra 486'en da =)

Quote:

Partisjonen min ble også borte, så jeg måtte formatere og legge inn windows og PM på nytt for å opprette den gamle partisjonen.

Må da være en annen måte? Jeg trenger dataen...

Tror du det fungerer hvis jeg på en eller annen måte får tak i PM 7.0 igjen og får fiksa det?

Noen som vet hvorfor jeg ikke får brukt p2p klienter som kazaa lenger? Jeg får ikke kontakt..

Setter pris på hjelpen

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 22:21, llBeOS skrev:

Hva er feilmeldingene du får når du booter .

Mvh BeOS Rulez

Får ingen feilmeldinger. "D" disken er bare borte! Vet du hvordan jeg får den igjen? PM sa innholdet i drive D skulle komme i en mappe lagt i drive C. Den er der, men den er tom! I tillegg har jeg ikke fått den "ekstra" diskplassen Drive D hadde....

Drive D med alt innhold og plass er altså borte!

Lenke til kommentar

Heisann , Jeg veit ikke helt om jeg forsto den forrige posten din , trenger du dataen (det er enkelt :smile:,) , dataene på hd'en er verre .. men uansett så ligger de der, tror jeg ville boota opp med en DOs ev . linux disk, å undersøkt hva som finnes av partisjoner på disken først. (hvis partisjonene ligger der så vil jeg tro det er rimelig enkelt å fixe den).

Mulig det enkleste (koble til disken til en annen pc ev kjør os'et fra en annen disk), er å få tak i et fil-opprettings program.

Isåfall er det VELDIG viktig at du ikke bruker den HD'en hvor filene du trenger ligger på. Opprett filene du trenger (floppy , cd) , slett den gamle HD'en og installer på nytt..

Mvh BeOS Rulez

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har nå formattert © og nå får jeg brukt p2p igjen og alle andre programmer igjen. har fått tak i PM 7.0 oxo (trenge ikke laste ned engang, cd'en lå hos pappa :lol:)

uansett, det står at partisjonen som nå burde vært slettet er en "unallocated" partisjon. wtf?? dette stemmer ikke med hva dere har skrevet =)

Går ikke ann å merge den heller!

S**t! (sitt?)

mvh meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...