mysjkin Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg lager sider med output fra en database, se sickel.net/database.html for et eksempel på en side. Jeg har brukt <dl> for listen men ville gjerne ha <dd> en på samme høyde som <dt>en. Har noen et tips til hvordan jeg får til det? M. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) På papiret skal dette virke, men det er mulig at IE ikke tolker det korrekt: dt { float: left; clear: left; } Bredde, eventuelt margin-left på dd kan legges til for å få alt på linje vertikalt. Endret 22. februar 2005 av satyrium Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Takk skal du ha, satyrium, det hjalp - nesten.... Det er to problemer (eller det er vel egentlig samme sak): Jeg glemte en liten detalj, det hender at noen av feltene er blanke, i så fall så 'sklir' forklaringene oppover, se sickel.net/db_sella.html (SELLA hører til Databaseid) (Det blir i hvert fall ikke riktig i konqueror og opera) (De fem øverste og den nederste har alltid data, Time og Description kan være tomme, bare så det er sagt.) I opera er det et problem til, nemmelig at <dd>ene av en eller annen grunn tar mindre plass vertikalt enn hva <dt>ene gjør (jeg har satt font-weight til 600 på <dt>, men det skulle da ikke endre høyden på tegnene, eller?) (Ved nærmere ettersyn, det blir skjevt i konqi også, men det er ikke så tydelig som i opera) Kan jo rette opp dette med et passende antall em i vertikal spacing, men det blir litt kludgete. den relevante biten av cssen er nå: dt{ font-weight: 600; width: 6em; text-align: right; float: left; clear: left; } dd{ padding-left: 3em; } Ikke si at jeg må bruke (grøss) <table> for å få til dette? Jeg kunne jo fått det til med <tr><td>Title : </td><td>Sellafield</td></tr> <tr><td>Latitude : </td><td>54.43</td></tr> etc, men vil jo helst ikke... M. Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Der fikk jeg delvis orden på det. Stapper inn en i <dd> og ting faller grovt sett på plass, http://sickel.net/db_sella.html (oppdatert) men det ser fortsatt ikke bra ut i Opera: (Tekstene til høyre kommer for høyt ift teksten til venstre, SELLA skulle stått rett ut for Databaseid) Noen måte å padde vertikalt bare for opera? Eller er det noen som har andre ideer? (Har enda ikke testet i IE) Edit: Slang inn firefox, den ser også helt grei ut (men er også avhengig av noen velplasserte er), så det ser ut som om Opera gjør noe rart... (Når jeg sier ser helt grei ut, mener jeg at det funker, gjenstår en del mekking for å få en bra layout... ) M. Endret 23. februar 2005 av mysjkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå