Gå til innhold

Er spywareprogrammer øverflødige med Firefox?

Shonah

Anbefalte innlegg

Heisan.

Begynte å bruke Firefox som default forige uke., og den funker jo greit. Litt treg på enkelte sider, men føler det er tryggere å surfe med denne.

Men lurer på om spywareprogrammer som Ad- Aware og Spyboot er blitt overflødige nå?

Da jeg tidligere fant "10-mange flere" mistenkelige greier med Ad og Spy etter flere timers surfing, skårer jeg nå fullt hus...eller rettere sakt...de finner ingenting. :hmm:

Noen som har en forklaring på dette? Har det noe med hvordan Firefox lagrer temp-filer/coocies? Cache folderen er proppfull av filer, dog uten filendelser.

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

la meg si det slik: det er en grunn til at man faktisk bytter fra IE til Firefox faktisk. det er nettopp pga at denne ikke tar i mot så mye spyware og sånn dritt. jeg har stortsett vært spyware fri jeg siden jeg begynte å bruke Firefox.

Lenke til kommentar

Selv har jeg nesten ikke merket noe til spyware og annet uønsket programvare etter å ha mirgrert til Mozilla Firefox. Sant å si hadde jeg ikke mer enn i underkant 3 infeksjoner etter flere måneders bruk - hvorav en stor andel sannsynligvis kom av mitt bedskjedne bruk av Internet Explorer til de nettsteder som ikke støttet Firefox.

Men jeg vil ikke påstå at spywareprogrammer er unødvendige selv om man benytter Firefox. Ennskjønt mesteparten av spionprogramvaren er basert på sikkerhetshull i IE, er det flere måter slikt kan trenge inn på datamaskinen, blant annet via suspekt programvare. Kazaa inneholder f.eks. svært meget av slikt.

Lenke til kommentar
Kan være lurt å ha  Microsoft AntiSpyware for sikkerthets skyld.

OK. har ikke prøvd den.

la meg si det slik: det er en grunn til at man faktisk bytter fra IE til Firefox faktisk. det er nettopp pga at denne ikke tar i mot så mye spyware og sånn dritt. jeg har stortsett vært spyware fri jeg siden jeg begynte å bruke Firefox.

Lastet ned Firefox av samme grunn. Men at det skulle bli så stor forskjel! Skulle byttet for lenge siden.

Selv har jeg nesten ikke merket noe til spyware og annet uønsket programvare etter å ha mirgrert til Mozilla Firefox. Sant å si hadde jeg ikke mer enn i underkant 3 infeksjoner etter flere måneders bruk - hvorav en stor andel sannsynligvis kom av mitt bedskjedne bruk av Internet Explorer til de nettsteder som ikke støttet Firefox.

Det høres bra ut. Beholder programmene installert ja.. just in case.

Takk for svar.

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...