embark Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hei, bare et kjapt spørsmål. I dag har jeg hatt mye problemer med PC'en. Spyware og annen unwanted dritt. Så jeg lurte på om det går an å fjerne IE (Internet Explorer) 100% fra maskina. Går det? Har funnet ut at det er der mesteparten av dritten kommer fra. Hadde vært dy-no-mite! Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Det går an å la være å bruke internet explorer 100% (men dog vanskelig når klåfingra slektninger kommer på besøk ), men Win2000/XP er alt for "skreddersydd" med internet explorer, så det blir vanskelig. Lenke til kommentar
embark Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Hmm, typisk M$. Menne, kanskje hvis jeg sletter en og annen fil innpå IE-mappa, slik at det ikke blir brukende? Er ikke jeg smart? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 hehe Noe du KAN gjøre, er å sette IE til å gå gjennom en proxy (som selvfølgelig ikke eksisterer). Da vil den ikke kunne hente inn noen sider, MEN.. på den annen side, dette påvirker dessverre også MSN messenger )o: Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 http://support.microsoft.com/kb/293907/EN-US/ Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Start->Control Panel->Add Or Remove Programs->Add/Remove Windows Components->Internet Explorer eller har du allerede prøvd dette? evt trinn 2: windowstast+pause->Sustem Restore->Turn off system restore on all disks->slett iexplore.exe til sist kan du evt skru på igjen system restore Lenke til kommentar
embark Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Start->Control Panel->Add Or Remove Programs->Add/Remove Windows Components->Internet Explorer eller har du allerede prøvd dette? evt trinn 2: windowstast+pause->Sustem Restore->Turn off system restore on all disks->slett iexplore.exe til sist kan du evt skru på igjen system restore Prøvde det nå, skrudde av Systemgjenoppretting. Men allikevel ble iexplorer.exe gjenoppretta. Begynner å blir irritert på M$ nå asså... Lenke til kommentar
embark Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Får ta litt Windows Update og se om det ordner seg... Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 jeg glemte at man må disable windows file protection...prøv et google søk, det finnes 100+ guider på nettet for det.... Lenke til kommentar
sim Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan jo alltids vurdere et annet OS. Lenke til kommentar
embark Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan jo alltids vurdere et annet OS. Tror ikke det er så veldig aktuelt. Skifte OS bare fordi jeg ikke klarer å fjerne en internettbrowser. Nei, jeg ville bare fjerne den fordi jeg føler meg litt mindre utsatt for spyware og annen dritt når jeg ikke har IE... Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Anbefaler ikke å fjerne det. Mange spill/programmer åpner IE når du trykker på linker. Og dette kan ikke forandres, selv om man skifter "standard browser". Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Bare sett sygate eller annen brannmur til å blokkere all trafikk til IE... funker... Men programmer som MSN Messenger og Windows uppdate bruker IE. Og vil derfor ikke fungere ordentlig. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Web Messenger er at bra alternativ til programmet MSN Messenger. Dette fungerer fint med Firefox hos meg, i hvert fall. Men anbefaler at du IKKE fjerner IE, da Windows og andre programmer baserer seg på IE-kjernen/komponenter. Ta heller å fjern tilgangen til programmet gjennom "Sett programtilgang og standarder" (eller noe i den duren. Har engelsk versjon). Finner du den ikke på Start-menyen, ligger den under "Legg til/fjern programmer" i Kontrollpanelet. Når du har skiftet nettleser, kan du kjøre Ad-Aware/Spybot. Lykke til! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Enig med at IE er vanskelig å fjerne og fortsatt ha en stabil PC. W2K og WXP bruker endel av grunn motoren i IE hele tiden. Outlook Express kan derimot manuellt fjernes, heldigvis. Men hva med å slette alle snarveier til IE, slett fra program menyen, fjern vra quicklaunch og desktop etc. Samt sett som nevnt programtilgangen default til andre nettlesere inne i legg-til-fjern-programmer i kontrollpanelet. Når disse klåfingra slektninger/venner skal klå på PC'en din så finner de ikke IE så lett. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 nLite kan fjerne IE helt, men det annbefales ikke, da IE-kjernen er for integrert med OS'et. Mvh Meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå