Gå til innhold

Går det an å fjerne IE helt 100% fra maskina?

Anbefalte innlegg

Hei,

bare et kjapt spørsmål. I dag har jeg hatt mye problemer med PC'en. Spyware og annen unwanted dritt. Så jeg lurte på om det går an å fjerne IE (Internet Explorer) 100% fra maskina. Går det? Har funnet ut at det er der mesteparten av dritten kommer fra. Hadde vært dy-no-mite!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Start->Control Panel->Add Or Remove Programs->Add/Remove Windows Components->Internet Explorer

eller har du allerede prøvd dette?

evt trinn 2:

windowstast+pause->Sustem Restore->Turn off system restore on all disks->slett iexplore.exe

til sist kan du evt skru på igjen system restore

Lenke til kommentar
Start->Control Panel->Add Or Remove Programs->Add/Remove Windows Components->Internet Explorer

eller har du allerede prøvd dette?

evt trinn 2:

windowstast+pause->Sustem Restore->Turn off system restore on all disks->slett iexplore.exe

til sist kan du evt skru på igjen system restore

Prøvde det nå, skrudde av Systemgjenoppretting. Men allikevel ble iexplorer.exe gjenoppretta. :mad: Begynner å blir irritert på M$ nå asså...

Lenke til kommentar
Du kan jo alltids vurdere et annet OS.

Tror ikke det er så veldig aktuelt. Skifte OS bare fordi jeg ikke klarer å fjerne en internettbrowser. Nei, jeg ville bare fjerne den fordi jeg føler meg litt mindre utsatt for spyware og annen dritt når jeg ikke har IE...

Lenke til kommentar

Web Messenger er at bra alternativ til programmet MSN Messenger. Dette fungerer fint med Firefox hos meg, i hvert fall.

Men anbefaler at du IKKE fjerner IE, da Windows og andre programmer baserer seg på IE-kjernen/komponenter. Ta heller å fjern tilgangen til programmet gjennom "Sett programtilgang og standarder" (eller noe i den duren. Har engelsk versjon). Finner du den ikke på Start-menyen, ligger den under "Legg til/fjern programmer" i Kontrollpanelet.

Når du har skiftet nettleser, kan du kjøre Ad-Aware/Spybot.

Lykke til!

Lenke til kommentar

Enig med at IE er vanskelig å fjerne og fortsatt ha en stabil PC. W2K og WXP bruker endel av grunn motoren i IE hele tiden. Outlook Express kan derimot manuellt fjernes, heldigvis. :D

Men hva med å slette alle snarveier til IE, slett fra program menyen, fjern vra quicklaunch og desktop etc. Samt sett som nevnt programtilgangen default til andre nettlesere inne i legg-til-fjern-programmer i kontrollpanelet.

Når disse klåfingra slektninger/venner skal klå på PC'en din så finner de ikke IE så lett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...