Gå til innhold

PC3200 eller PC4400?

gregerlars

Anbefalte innlegg

Vurderer å gå til innkjøp av ny PC snart, men jeg blant annet ikke hvilken RAM jeg skal velge, bortsett fra at det antageligvis blir en low-latency-modell fra Corsair eller OCZ.

Skal antageligvis ha en AMD 3500+ Winchester prossessor og DFI LanPartyUT hovedkort. Jeg kommer til å klokke en god del. Hovedkortet er spesifisert for PC3200 RAM, men betyr ikke det bare at hvis jeg kjøper raskere RAM så vil den kjøre på 3200-hastigheter med mindre jeg klokker systemet opptil rammens fulle potensiale? Det jeg lurer på er rett og slett om det går å kjøpe PC4400 eller kanskje muligens litt tregere RAM til et hovedkort som er spesifisert for PC3200? Vil dette i så fall bedre klokkeegenskapene?

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan helt greit kjøre raskere/svakere RAM enn hovedkortet er spesifisert for, kjører du lavere RAM enn PC3200 RAM vil dette bli en flaskehals.

KJører du f.eks PC4000 RAM og ikke overklokker så vil maskinen kjøre på PC3200 hastighet, så du vil ikke få noen ekstra ytelse med raskere RAM enn PC3200 så lenge du ikke overklokker.

I ditt tilfelle som skal overklokke så er nok minne på raskere hastighet enn PC3200 å foretrekke. F.eks: OCZ 1024MB Dual Channel Gold E.L. PC4000 denne vil nok passe perfekt for deg. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...