krasberg Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Eg befinn meg i grenselandet til nettverket eg er knytta opp mot. Finnast det signalforsterkar til trådlause nett? Ev. andre tips, unnateke det å flytte seg fysisk eller oppgradere huben? Takk! Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan bruke en retningsstyrt antenne? Dersom du ser i nettverkskategorien, finner du "Guide til å bygge en bi-quad antenne (WLAN)" - denne er kanskje løsningen? Ellers, Ja, du får kjøpt signalforsterkere (i utlandet), men det kan forstyrre annen wlan trafikk rundt deg. Og da kan Post- og teletilsynet muligens komme med en søt liten peilebil Og uansett er disse forsterkerne dyre Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hva med å sette opp en repeater midt i mellom deg og AP? Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Det er ein god ide, men eg veit ikkje kvar AP befinn seg (nøyaktig). Eg har nemleg funne eit ubeskytta nettverk, truleg ein av naboane. Akkurat no sit eg på kjøkkenet, hadde vore fint om de har nokre tips om korleis å forsterke signala så eg kan flytte meg inn i stova... Har forøvrig merka litt bedre signal når eg har skrudd av TV, radio og mobiltelefon... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Det er ikke pent å snike på andres nett. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Bruk en retningsbestemt antenne og krysspeil. Noter deg hvilken himmelretning signalet er sterkest, flytt deg et par hundre meter i forskjellige retninger og noter på et kart e.l. Så bør du finne omtrent ut hvor AP står. Hjelper forøvrig lite med signalforsterker i bare ene enden da du jo må motta signaler også, ikke bare sende. Sats på retningsbestemt antenne evt parabol... Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 "sats på antenne eller parabol" OK, så eg bør kunne fanga opp meir signal om eg td. lagar/kjøper meg ein biquad som omtala lenger oppe? Har ein slikt på komplett? Takk igjen. (CrZy_T: Sant, men det er dumt å la nettet stå open, særleg når lånekassa sørgar for at studentar lever under fattigdomsgrensa (ja faktisk, den er 100k) her i landet.) Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det er ein god ide, men eg veit ikkje kvar AP befinn seg (nøyaktig). Eg har nemleg funne eit ubeskytta nettverk, truleg ein av naboane. Akkurat no sit eg på kjøkkenet, hadde vore fint om de har nokre tips om korleis å forsterke signala så eg kan flytte meg inn i stova... Har forøvrig merka litt bedre signal når eg har skrudd av TV, radio og mobiltelefon... Men i svarte da! Ber du om hjelp til å stjele nettverket til naboen? Syns sånn oppførsel er helt idiotisk. Hadde du blitt glad om noen hadde gjort d samme til deg? Kjøp deg internett selv! Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Nabo? Neppe, då farten er 14.4 på maksimalen, men 100 meter unna? Ja. Dessutan er nabobegrepet her i byen noko søkt, då folk ikkje helsar når ein seier Hei. Lenke til kommentar
Ehrgeiz Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Dessutan er nabobegrepet her i byen noko søkt, då folk ikkje helsar når ein seier Hei. Fantastisk unnskyldning Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Vel, takk til dere som har svart, og klart å skilje mellom sak og moralske aspekt. Eg har vanskeleg å forsvare dette, det er jo tyveri på lik linje med MP3-ripping..! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå