Syntax Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hei! Skal sende et redigert bilde til et trykkeri. I tilsendt mail fra trykkeriet i dag krever de ferdig SMYKet bildene som skal til trykking på egen Cd (Har ikke noe med layout å gjøre) Designet i Illustrator Hvordan Cmyker en "Rå" bildefiler? Save As? Ai,Pdf, Eps, jpg osv? Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
clickclick Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hvis dette ikke handler om massevis av bilder så vil jeg anbefale deg om å be trykkeriet utføre "cmykkingen" for deg. De sitter med de rette profiler og kalibrasjoner for sine egne trykk-maskiner. En hjemme-cmykket fil kan slå veldig feil ut. Men uansett, slik gjør du det: Åpne filen i photoshop. Gå til Image >Mode >CMYK color Gjør nødvendige farge-korreksjoner om ønskelig. Lagre deretter filen i tiff eller eps-format. Lykke til! Lenke til kommentar
Syntax Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Takker for svar. jeg skal høre om de kan gjøre dette selv(Om de ikke skal ha for mye betalt) Skal prøve det du sier nu! Lenke til kommentar
Syntax Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Åpne filen i photoshop. Gå til Image >Mode >CMYK color Prøvde dette... Ser jeg kan stille på CMYK, ingenting sjer jo?!? Hvordan få "aktivt" de instillingene jeg prøver å forandre? Lenke til kommentar
tomviktor Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Det skal ikke skje så meget. Står haken på cmyk, er bilde i cmyk-mode!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå