maxmhz Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 ja, kan virke som et dumt spørsmål, men hva er SSH, eg veit det er et alternativ til Telnet, men eg vil vite fordeler og ulemper med det... Hvordan man bruker det osv osv.. Lenke til kommentar
bidz Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 fungerer på samme måte som telnet, men all trafikk er kryptert, og du kan sette div. auth. metoder med private keys/osv. www.openssh.com - for mer info. forøvrig så bør _alle_ slutte og bruke telnet og gå over til SSH (2) istedenfor. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 Sånn som psyBNC, Eggdrop for IRC o.l, kan man bruke d med SSH? Lenke til kommentar
christt Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 SSH er ingen hokus pokus, i prinsippet får man inn noe i det ene enden dette krypteren, for så å bli dekryptert i den andre enden... Så sett kan man kjøre omtrent hva som helt igjennom SSH tror jeg... Lenke til kommentar
Booth Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 19:45, maxmhz skrev:Sånn som psyBNC, Eggdrop for IRC o.l, kan man bruke d med SSH? jada, så lenge shellburken har ssh innstalert, noe den definitivt har Lenke til kommentar
tox2ik Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 /me bruker ssh hver dag Lenke til kommentar
LoS Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 ssh = secure shell. Personlig bruker jeg ssh vær eneste dag for å styre linux serveren min. Man kan gjøre alt unntatt grafiske ting som spille og design under ssh. Bare så det er sagt :-) Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 17. oktober 2003 Del Skrevet 17. oktober 2003 Nettopp. Når du bruker ssh, blir det som å sitte på maskinen. Har et par burker, bruker ssh flere ganger daglig, til alt som gjøres i komandolinje. Windows sin telnetserver kunne i allefall bare (praktisk) brukes til enkle komandoer. Den var ikke en gang skikkelig kompatibel med linux sin klient Vil egentlig bare be deg glemme telnet, tenk ssh. Jeg ser ingen ulemper med ssh i forhold til telnet. Og så har du sftp/fish da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå