Stevja Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 jeg har en Sempron 2600+ det er: 1800mhz: Men i Windows Xp står det 1459mhz. Hva er problemet? (Klarer ikke å klokke i Bois heller) KM4AM-V Lenke til kommentar
Pels Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) lag bedre emne ellers blir tråden stengt. Hva mener du at du ikke klarer å klokke i BIOS? Får du det ikke til eller har du ingen alternativer? Endret 22. februar 2005 av Fur Lenke til kommentar
Stevja Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har ingen alternativer! (jeg finner ikke: Advance Chipsett features Power Bios frequency control Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg vil tro at du har ett gammelt hovedkort. Og at den biosen du har antageligvis ikke støtter større prosessor enn det som tilsvarer 1459mhz. Gå på hjemmesiden til produsenten av hovedkortet, finn ditt hovedkort og finn en bios oppdatering. Om du ikke vet hvordan du oppdaterer bios er det nok flere enkle guider her på forumet. En rask gjennomgang er som følger: -Last ned seneste bios til eksakt riktig hovedkort -Pakk ut den pakkede filen og legg filene på en diskett -Start maskinen på nytt og få dne til å starte i DOS -Skriv flash.bat (den vanlisgte komandoen for å flashe bios) -Og så gjør som du får beskjed om, om du får noe -Og gjør alt for å holde maskinen i gang, blir flashingen (oppgraderingen) brutt så kan det hende at hovedkortet går i stykker. Da er en redning å restette cmos med jumpere eller fjerne det lille batteriet og all annen strøm til hovedkortet. Da går bios tilbake til utgangspunktet. Om du ikke tror du klarer å ordne dette her så anbefalle rjeg deg å kjøpe ett nytt hovedkort. Det koster jo ikke mer enn 500,- (om du ikke er kresen da). Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Link til den nyeste bios oppgraderingen til DITT hovedkort. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden. Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg