Gå til innhold

liten blå prikk midt i nederst på skjermen!

Anbefalte innlegg

midt nederst på skjermen på min nye bærbare pc er det en blå prikk. den er der hele tiden bortsett fra når jeg slår av maskinen, da er sen svart. er dette en "død piksel" ?! den er der hele tiden når maskina er på, det gjør jo ingenting men det begyner og plage meg litt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste flatskjermer kan byttes på garanti hvis det er mer enn 3 døde piksler. Bare 1 er desverre noe du normalt må godta.

Det er ikke mulig å fikse denne feilen. Det skal heller ikke komme flere døde piksler etterhvert.

Hadde en selv på en gammel Compaq. Var egentlig heldig med den fordi den var alltid svart. Vanskeligere å se enn en som er blå.

Lenke til kommentar

Stemmer ikke helt at den er død da den i så tilfelle ville ha vært konstant sort.

Kan i mange tilfeller fikses ved å massere forsiktig på stedet hvor pikselen er. Prøv det.

Wolverine

[ Denne Melding var redigert av: Wolverine på 2002-06-23 22:30 ]

Lenke til kommentar

den er konstant blå ja, men når maskina er slått av er den svart! jeg har prøvd og gni på den men det hjelper ikke stort, får bare fett flekker på skjermen :sad: men jeg er glad den er langs kanten og ikke midt i skjermen, det hadde hvert katastrofe!

Lenke til kommentar

Til alle med pixel fejl

det med pixelfejl kommer an på den enkelte

producent: sony, nokia, Eizo, Samsung osv.....

men på de fleste er det tilladt at have

imellem 2-4 pixelfejl, men som regel kan

man få dette oplyst fra producentens side

regards

Qtronic (kmb).

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 22:29, Wolverine skrev:

Stemmer ikke helt at den er død da den i så tilfelle ville ha vært konstant sort.

Kan i mange tilfeller fikses ved å massere forsiktig på stedet hvor pikselen er. Prøv det.

Wolverine

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Wolverine på 2002-06-23 22:30 ]</font>

Mmmm Kinky.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 22:29, Wolverine skrev:

Wolverine

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Wolverine på 2002-06-23 22:30 ]</font>

Mmmm Kinky.

Lenke til kommentar

farhen på en pixel styres av transistorer, hvi en av disse dør, vil pixelen få en farge, rød, grønn, hvit, sort, blå, den er rimelig død da,

OG DET GÅR IKKE ANN Å MASERE DEN I LIVE IGJEN :smile:

kanskje det hadde vært noe for Mitch, send lcd skjermen til baywatch så prøver de gjenopplivning på pixler!

Lenke til kommentar

Siden den lyser konstant blått vil det si at den transistoren som skal "styre det blå lyset" altid er aktiv. Så faktisk at de hadde samme problemet med en av skjermene på det dere vg lista top 20 greiene på aker brygge.. der var det et sinsykt sterkt lys som jeg selv rett og slett ikke ville godtat og leve med.. det var jo noe helt anet en en sort prikk.

Jeg hadde tat kontakt med levrandøren av pcen og spurt.. kan jo hende du får byttet den. eller så kan du jo sjekke om det er flere døde pixler, barbara tror jeg la ut et program som kunne hjelpe deg med det last det ned her: http://www.barbara.no/filer/LCDTest.zip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...