Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bytte av ISP. Er dette vanskelig?

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg sku kvitte meg med den Telenor driten jeg har hatt i flere år, dette er da seff snakk om ADSL. Så Catch hadde en interessant kampanje ut denne måneden. Hvor vanskelig er det å bytte ISP med tanke på nedetid osv? Vil Catch fikse alle "formelle" ting med Telenor som oppsigelse osv?

Mulig disse spørsmåla er dumme, men jeg har aldri bytta ISP før pga jeg har hatt Telenor siden jeg først fikk ADSL i 2001.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er overhode ikke vanskelig, du må bare belage deg på å klare deg uten nett i et par dager.

Det du kan gjøre, er å høre med din nye ISP når de kan levere til deg, og at du gjerne vil ha en dato eller noe, og deretter (når du har fått datoen), si til din nåværende ISP at du gjerne vil si opp ADSL abbonementet ditt før den datoen.

Tror det formelle er noe du må ordne med selv, altså. Du kan jo høre med Catch, men tviler. Tror det er du som må ta kontakt med Telenor. :no:

Aldri dumme spørsmål, bare dumme svar :)

Lenke til kommentar

Har akkurat bestillt ADSL fra Bluecom, og det er ett Catch- eid selskap. Dem hadde en rutine hvor jeg ga dem fullmakt til oppsigelse av gammelinja. Meget smertefritt, kun uten nett når montøren kobblet meg over. Da var det sef bare å bytte modem og vips.

Lenke til kommentar

Hadde en prat med "Espen" på telenor sin kundechat. Man har jo INGEN mulighet til å beholde epostadressen når abbet avsluttes. Dette er kjiipt siden muttern bruker den adressen flittig! Er så lei telenor nå. Mongolid kundechatfyr også. Som å snakke med en vegg.. jaja..

Lenke til kommentar
Mongolid kundechatfyr også. Som å snakke med en vegg.. jaja..

Tja, avslutter du kundeforholdet så har vel ikke Online noe med og la deg fortsette med e-posten. Du kan jo bare konvertere til et basisabb til 99,- mnd så vil jeg tro det er null problem og fortsette og bruke adressen.

Lenke til kommentar
er jo logisk at du ikke får beholde addressa da når kundeforholdet opphører

Da bør moralen bli å finne seg et sted å ha familiens epost uavhengig av hvor man har aksessen...

Epost hosting finner du et eksempel på her: Klikk her!

Vedlikehold av et domene kommer i tillegg. Husk at du må ha et firma for .no domene, det trenger du ikke for feks .com Det er gratis å registrere en enhet i Brønøysund, du må ikke være registrert i foretaksregistret for å få et orgnummer.

Dette må jo bli billigere en å ha et online basis eller hva det heter.. Her har du 10 adresser for en 1000-1300 kroner i året + moms... 1300 for 1.år (.com)

Lenke til kommentar

Og ikke glem all spam du slipper. Med telenor fikk jeg bøtter med spam hver eneste dag, det var helt jævlig. Alt det ga seg etter at jeg fikk et webhotell å kunne opprette mail-kontoer som ingen spammere fant, og da slapp jeg det problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...