Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Trenger litt hjelp her. Har nettopp installert en fresh kopi av Ubuntu. På den forrige installen gjorde jeg dette: Det første eg gjord var å oppdatere kernel til 2.6.10-686, for å få støtte for speedstep. Derreter gikk jeg inn i Synaptic, og fant de nye xorg-driverne. Markerte de for installasjon, og klikket ok. Den gir beskjed om at den må fjerne mange pakker, installere mange pakker, og oppdatere mange pakker. Klikker ok, og den begynner nedlastingen. Uansett, da den skulle begynne å installere, feilet den fordi mange av pakkene var ibruk. Etter en reboot klikket linux, fordi den manglet drivere, og kunne ikke laste GNOME. Tror det var fordi jeg fjernet de tidligere fglrx-driverne, uten å installere en erstatning. (den feilet jo) Nå sitter jeg men en helt clean kopi av Ubunut. Har ikke gjort noe annet enn å oppdatere kernel til 2.6.10. Noen som vet hvordan jeg skal innstallere de nye xorg-fglrx driverne? Har ikke 3d-support uten, de gamle funket ikke.... Lenke til kommentar
meastp Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Kanskje du bør "drepe" X, og gjøre dette med apt-get fra shell? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Hvordan? Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hvordan? Gå til ett skall med "Ctrl+Alt+F2", og logg deg inn som root. Skriv så "telinit 3", og kjør apt-get. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Har installert driverne no. Men nå kommer jeg ikke inn i GNOME Får opp "dos"-delen, og blir bedt om å logge inn der. Gjør det, og kjører startx. (etter tips fra en kompis) Da får jeg opp en grå bakgrunn med musepilen, og ikke noe mer. Noen tips før eg formaterer igjen? Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hm, sjekk /var/log/Xorg.0.log Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Formaterte eg. Gadd rett og slett ikke mer. Men holder på å sette det opp på nytt.... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jøss. Har ikkje Ubuntu-forumet ein klar guide elns? Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Klar og klar..... Uansett, har laget en tråd på rage3d-forumet, kanskje noen av de vet hvordan jeg skal få dette til: http://www.rage3d.com/board/showthread.php...#post1333535110 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Klar og klar.....Uansett, har laget en tråd på rage3d-forumet, kanskje noen av de vet hvordan jeg skal få dette til: http://www.rage3d.com/board/showthread.php...#post1333535110 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå