kR- Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har en AOpen XCCube med lydinngang (og mikrofon) både foran og bak. Nå har jeg ett PC-anlegg som jeg har inn bak, om jeg setter inn headsett i inngangen foran på PCen så overstyrer headsettet lydet til anlegget. Nå dette er jo ganske praktisk, iom at da slipper jeg å koble om helt, bare å sette headsettet inn i lydinngang foran, men det jeg lurer på er om dette er bra for hovedkortet, iom at den kanksje sender signaler begge veier? Noen som vet hvordan dette fungerer, og om det er lurt av meg å bruke det? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Ser ikkje korleis dette kan skape problemer. Det er vel ein brytar som slår seg inn i frontpanelet, eller ein komponent som merker om det blir last på utgangen og av den grunn kutter ut den andre utgangen. Når hovudkortet er konstruert på det viset så klarer det seg fint. Endret 22. februar 2005 av zeph Lenke til kommentar
Thelle Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Denne formen for "overstyring" (som du kaller det) er kjent fra stereo-verden (HIFI-verden). Dette er en simpel bryter som bryter strømmen av signaler til utganen bak og fører dem til utgangen forran istede. Det er overhode ikke farlig for noe som helst. Så det er ikke noe å bekymre seg for. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå