Deadringer Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 har en gammal pc jeg nettopp har installert win 3.11 på, men vil helst ha noe bedre. jeg har win95 på cd men lurer på om det går ann å skaffe det på diskett så jeg får installert det på den pc'en Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Jepp ! Win95 finnes også på disketter, men hvor kan du få tak i de vet jeg ikke. Og den hadde maaange disketter, husker ikke antall her og nå.... Endret 22. februar 2005 av jarmo Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jepp ! Win95 finnes også på disketter, men hvor kan du få tak i de vet jeg ikke.Og den hadde maaange disketter, husker ikke antall her og nå.... Syns jeg husker det var 32 jeg, men er ikke sikker. () Kan banne på at du finner det ved å google litt, men det blir jo ikke en lovlig versjon. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg kan sverge på at en kamerat hadde Win'95 på 13 disketter... Lenke til kommentar
H80 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hva med å sette i en cd-spiller? Lenke til kommentar
wil Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 jeg tror det var 29 disketter på den diskettversjonen jeg hadde av Windows 95. men går det ikke an å kopiere filene fra cd over til disketter da? når den ene blir full så får du beskjed om at du må sette i neste diskett osv. går ikke dette? Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 jeg tror det var 29 disketter på den diskettversjonen jeg hadde av Windows 95. men går det ikke an å kopiere filene fra cd over til disketter da? når den ene blir full så får du beskjed om at du må sette i neste diskett osv. går ikke dette? Det tviler jeg på. Installasjonsprogrammet må nemlig tilpasses mediet det skal installere fra. I tillegg må også den første disketten kunne bootes, hvilket krever langt mer enn å bare kopiere en rekke filer. Det beste ville være å skaffe diskettversjonen, eller å sette inn en CD-rom. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Hva med å sette i en cd-spiller? den er gammal så den har ikke usb port, så den eksterne cdrommen jeg har passer ikke Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hva med å sette i en cd-spiller? den er gammal så den har ikke usb port, så den eksterne cdrommen jeg har passer ikke Alle eksterne enheter kan vel tas fra hverandre og brukes med vanlig IDE interface. Har du sjekket om du kan det? Lenke til kommentar
Cilleron Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 en gammel cd-rom kan du få slengt etter deg...spør litt rundt deg, du finner sikkert noen som har en til overs... jeg tror jeg har 10+ liggende... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Vil også anbefale deg og heller bruke energien på å skaffe en gammel cd-spiller altså... (Eller evnt hvis man kan gjøre som TCi sier) Det burde i grunn ikke være vanskeligere enn å få fatt i alle de diskettene Søppelfyllinger, bedrifter, baksiden av elkjøp ol, eller fra bekjente Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 24. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2005 hehe, jeg kan jo se om det går å sette inn en vanlig cd rom. kan si i fra hvordan det går Lenke til kommentar
steinarvullum Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 hvorfor så mye slit for å skaffe win95, når u kan skaffe win xp på en CD! Lenke til kommentar
steinarvullum Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 så ikke at det var en gammel pc du sa=) sry.. Lenke til kommentar
karasjok Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) har en gammal pc jeg nettopp har installert win 3.11 på, men vil helst ha noe bedre.jeg har win95 på cd men lurer på om det går ann å skaffe det på diskett så jeg får installert det på den pc'en Sett HD på en annen PC, formater fra f.eks "Min datamaskin", kopier hele Windows CD'en til HD'en. Legg HD tilbake til laptopen og installer rett fra HD. Da må du vel ha en eller annen slags adapter for 2,5" IDE til 3,5" IDE, tror jeg? Endret 24. februar 2005 av karasjok Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 31. august 2005 Forfatter Del Skrevet 31. august 2005 da er jeg og den gamle bærbarepc'en min tilbake. som dere sikkert skjønner, fikk jeg ikke fixet det sist, og er igang igjen. problemet er nå at windows ikke vil la seg installere. da snakker vi også om 3.11. pc'en bare stopper når jeg skal velge hvilken disk jeg vil ha windows på. noen som har fjerneste anelse hva dette kan komme av? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå