Titanstig Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har hatt internet en stund. ADSL via kabel-TV, Canal plus. Det fungerer meget bra! Så hadde hjeg tenkt å ha internet på en annen maskin (Athlon 64, 9800 pro, 19" rask LCD etc). Men det gikk dårlig..... Jeg ha gått igjenom alle settings, bios etc, installert driverne på nytt etc. Og kabelen er testet og den virker, men ikke søren om jeg får internet på maskinen! Jeg har Gigabyte hovedkort med integrert LAN, det er forøvrig nForce3. På maskinen står det at kortet fungerer som det skal, men jeg får denne røde stygge X-en som forteller om "unplugged"!!!! Ikke F.... om den er unplugged! Ja, jeg har restartet modemet flere ganger! Kan noenhjelpe meg før jeg blir gal????????? Hvor kan feilen ligge? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Gått i kontrollpanel - Nettverkstilkoblinger og sjekket av nettverkskortet/porten er aktivert? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Sett den til dynamisk ip og la Windows "reparere" netverkstilkoblingen Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du har ikkje fleire porter på det hovudkortet? Eg har 2 portar og den eg ikkje bruker kjem opp som Cable unplugged. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Kabelen er vel ikke krysset? Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Sett den til dynamisk ip og la Windows "reparere" netverkstilkoblingen Den står på automatisk IP. Men hvordan kan jeg la Windows reparere koblingen? Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Kabelen er vel ikke krysset? Nei, tror ikke det. Hvordan? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Fått sjekka at kabelen virker? At det ikke er noe kødd med den? Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 ' date='22/02/2005 : 16:30'] Fått sjekka at kabelen virker? At det ikke er noe kødd med den? Ja, den er 10 meter lang, men den virket med den maskinen som står på internet nå. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 [Men hvordan kan jeg la Windows reparere koblingen?] Høyre klikk på den tilkobling som du vil bruke. Velg reparer. Prøv. Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 [Men hvordan kan jeg la Windows reparere koblingen?]Høyre klikk på den tilkobling som du vil bruke. Velg reparer. Prøv. Dessverre var feltet med "reparer" i grått, så det var ikke mulig å få trykt "reparer" ! :-( Lenke til kommentar
Sceptic Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Enablet LAN-porten i BIOS? Sceptic Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Enablet LAN-porten i BIOS? Sceptic I min BIOS kan jeg bare velge mellom AUTO og disablet, så da har jeg valgt AUTO. Lenke til kommentar
Titanstig Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Tror jeg kommer til å installere et eget nettverkskort, det fungerer alltid! Lenke til kommentar
JVRG Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Hvis kabelen er krysset, så fungerer den mellom 2 maskiner (direkte koblet mellom dem), hvis ikke så må man ha en ruter/svitsj/hub. Bytter man kabler (bruker vanlig kabel direkte mellom 2 maskiner, eller bruker krysset kabel til ruter/svitsj/hub), så kan resultatet bli som nå. Prøv en annen kabel eller bytt kabelen med kabelen til maskinen som fungerer. Target Endret 22. februar 2005 av Target-55 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Sjekk på hovedkortets nettverkskontakt når du har plugget i kabelen, det pleier å være to lys der, ett for linje, og et for trafikk. Lyser noen av de? Lenke til kommentar
Oxford Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Har du lagt inn driverne for hovedkortet? På min maskin med nforce 2, blir ikke nettverkskortet operativt før jeg legger inn driverne fra nvidia. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå