Gå til innhold

DC biladapter til bærbar PC

Anbefalte innlegg

Er ganske kostbare etter min mening. Er det noen som kjenner til rimlige tredjeparts leverandører av slike adaptere?.

Jeg har AC adapter så jeg vurderer ellers å kjøpe en DC/AC inverter til å ha i bilen.

Laptop'en trekker ikke mer enn 70 W så inverteren trenger ikke være særlig kraftig. Dessverre er invertere temmelig dyre i Norge. I USA kan man kjøpe slike til 30-40 USD og det finnes et utall av varianter å velge i. I Norge er utvalget svært begrenset og de er dyre (Den billigste jeg har sett kostet 1200,-) Er det noen som vet hvorfor disse er så dyre i Norge ? :sad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på http://www.umates.no under tilbehør.

Her finner du et adapter til kr 495,- + mva.

Det er et universal adapter DVS at du aldri mer trenger å kjøpe spesial adapter til din pc eller mobiltelefon.Den gir konstant 220V. Den har også en funksjon som gjør at den slår seg av hvis bilbatteriet kommer ned til 10 volt. (Det bilen trenger for å starte)

Lenke til kommentar

Det sto dessverre ingenting om hvor mye effekt inverteren fra Umates leverte.

Jeg har forøvrig kommet over to billigere varianter hos http://www.microplex.no . Den ene koster kr. 328,- og leverer 75 W - Akkurat passe for en laptop. Den andre leverer 150 W og koster kr. 484,- . Dette må da være et produkt som skulle passe for veldig mange. Som regel følger det med bare 220 V supply/lader når man kjøper mobiltelefoner eller bærbare PC'er, og en inverter passer for alt utstyr og er mye billigere.

[ Denne Melding var redigert av: Fjelldal på 2002-06-24 20:38 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...