tiss Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 hvordan finner jeg ip-en til routeren min? har prøvd med ipconfig i command men finner kun til modemet......kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
fenris1979 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 du skal jo finne den i cmd mener eg da ? Lenke til kommentar
titan2k Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Du kan prøve www.showmyip.com Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Ganske merkelig da.. hvis du er koblet til routeren skal du jo finne den med ipconfig.. Prøv å skrive ipconfig /all i cmd. Standard gateway er routeren Lenke til kommentar
tiss Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Ganske merkelig da.. hvis du er koblet til routeren skal du jo finne den med ipconfig.. Prøv å skrive ipconfig /all i cmd. Standard gateway er routeren den ipen som står ved standard gateway er til modemet.....ikke routeren Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Ganske merkelig da.. hvis du er koblet til routeren skal du jo finne den med ipconfig.. Prøv å skrive ipconfig /all i cmd. Standard gateway er routeren den ipen som står ved standard gateway er til modemet.....ikke routeren Ehhh. Modemet ditt skal ikke ha en IP og hvis formodning den skulle ha det, så er den hvertfall ikke default-gw. Hvis du mener det er modemet ditt, så vil jeg si det er routern din. Lenke til kommentar
supernapa Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Er det ip'en til en tråløs router / gateway du mener? Lenke til kommentar
aron Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Sjekk hva som er standard ip på routeren, det står i manualen. Har du et "moden" med dhcp server er det sansynlig vis en router i modemet... Et ludotriks du kan gjøre er å ta ut strømen til modemet, klikke reparer på nettoppkoblingen. (eller ipconfig /renew i cmd ) Så kjører du ipconfig /all i cmd. Får du opp en ny standard gateway nå er det også en aktiv dhcp server i routeren. Tast inn denne i Ie og se om du kommer til pålogging på routeren. Om det er router i modemet bør du slå av denne. Da må modemet settes i bridge modus. Sjekk dette gjøres med din isp. Lenke til kommentar
tiss Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Sjekk hva som er standard ip på routeren, det står i manualen. Har du et "moden" med dhcp server er det sansynlig vis en router i modemet... Et ludotriks du kan gjøre er å ta ut strømen til modemet, klikke reparer på nettoppkoblingen. (eller ipconfig /renew i cmd ) Så kjører du ipconfig /all i cmd. Får du opp en ny standard gateway nå er det også en aktiv dhcp server i routeren. Tast inn denne i Ie og se om du kommer til pålogging på routeren. Om det er router i modemet bør du slå av denne. Da må modemet settes i bridge modus. Sjekk dette gjøres med din isp. ipen til routeren min skal vere 192.168.2.1... tror du sier noe der...har sjekka inne på configen til modemet og der står det router Lenke til kommentar
tiss Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Er det ip'en til en tråløs router / gateway du mener? har ikke trådløs router.... Lenke til kommentar
aron Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 En router er en router om den er trådløs eller ei. Det blir litt mye med 2 routere etter hverandre. Er det Telenor eller en annen du har som isp? I såfall hvilken? Hvilken router har du? Hvilket modem har du? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Erm..? Har du to fysiske bokser, eller én? Er det den interne eller eksterne IP'en du skal finne? Hva skal du med IP'en? Lenke til kommentar
tiss Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 En router er en router om den er trådløs eller ei. Det blir litt mye med 2 routere etter hverandre. Er det Telenor eller en annen du har som isp? I såfall hvilken? Hvilken router har du? Hvilket modem har du? min isp er Enivest har en TopCom BR 204 router og en Zyxel Prestige 650R-33 modem Lenke til kommentar
tiss Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Erm..? Har du to fysiske bokser, eller én? Er det den interne eller eksterne IP'en du skal finne? Hva skal du med IP'en? har en router....skal inn på router config og finne port forwarding og få active dc++ Lenke til kommentar
aron Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Om du kikker her! Så ser du at det er innebygget router i modemet. Videre ser du her! At modemet kan leveres i bridge modus. Det du da bør gjøre er minimum å slå av dhcp i den andre routeren. aller helst bør du også slå av routeren i denne. Du finner brukermanual til Topcomen her! Egentlig bør du selge routeren og kjøpe deg en switch, det holder i massevis for deg. Lenke til kommentar
tiss Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Om du kikker her! Så ser du at det er innebygget router i modemet. Videre ser du her! At modemet kan leveres i bridge modus. Det du da bør gjøre er minimum å slå av dhcp i den andre routeren. aller helst bør du også slå av routeren i denne. Du finner brukermanual til Topcomen her! Egentlig bør du selge routeren og kjøpe deg en switch, det holder i massevis for deg. nå sjønner jeg tusten takk for hjelpen! Lenke til kommentar
tiss Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 men er det noen her som vet hva som skal stå i desse portene? det som står der funker ikkje.....er for å få active dc++ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå