Gå til innhold

mange som misslykkes med softmodding av 6800LE

BennyB9

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Viss jeg mislykkes med å åpne pipes i 6800NU, vil jeg ikke kunne spille uten å få artifacts uansett hva jeg gjør da?

Kan du omformulere spørsmålet ditt ?

Enten så er det jeg som begynner å bli gammel og treig, eller så har du formulert deg dårlig... kanskje begge deler.... hehe

Lenke til kommentar
Viss jeg mislykkes med å åpne pipes i 6800NU, vil jeg ikke kunne spille uten å få artifacts uansett hva jeg gjør da?

Kan du omformulere spørsmålet ditt ?

Enten så er det jeg som begynner å bli gammel og treig, eller så har du formulert deg dårlig... kanskje begge deler.... hehe

jeg forsto det gamlefar.

Altså hvis modden misslykkes skyldes det sansyneligvis at 1 eller flere av de uåpna pipelines er defekte. Da vil du med 98%(tipper) sansynelighet bare kunne reversere modden og kortet vil være som orginalt.

Lenke til kommentar
jeg forsto det gamlefar.

Hehe, da har jeg sett meg totalt blind på spørsmålet, får vel hente fram gåstolen..

Altså hvis modden misslykkes skyldes det sansyneligvis at 1 eller flere av de uåpna pipelines er defekte. Da vil du med 98%(tipper) sansynelighet bare kunne reversere modden og kortet vil være som orginalt.

Vil heller tippe 100% på den, er bare å velge "determined by VGA BIOS", så skal den være tilbake ved samme gamle.

Har testet dette ut på ett gainward kort som ikke ville åpne pipelines, og det fungerte utmerket etterpå :-)

Lenke til kommentar

Jeg fekk ikke åpnet noen av pipelinnsa på mitt Leadtek 6800LE.

Men fekk åpna vertex'ne.

Har jo hørt et par ganger at det er bedere å kjøpe det berse kortet i en "klasse" istedenfor det dårligste i en "klasse".

6800LE=Dårligste i 6800 serien

6600GT= Beste i 6600 serien

Når nVidia fant ut at det var noen som hadde funnet ut at det gjekk an å åpne pipelines, gjekk de ut og sa at de nå hadde skåret/ødelagt alle mulig åpnede pipelines(Fårstå meg rett). Men dette viste seg å vere løyn, og det bli funnet en nye metode for å åpne pipelinsa på, gjennom en ny version av RivaTuner. 15.3 elns.

Du skulle kansje tru at alle nå fekk åpna til 16 pipelines nå? Så litt er det ikke. Ettersom 6800LE og 6800NU er basert på defekte GT/Ultra brikker, så er det feil på de.

Så på noen kort er rett og slett pipelinesa ødelagt.(Som i mitt tilfelle)

Men det skal også sies at det er vel godt over halvparten(?) som lykkes med denne modden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...