Chipie Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hei! Har et aldri så lite problem jeg ikke finner noen løsning på. Vet andre har hatt samme problemet, men har ikke sett at noen har funnet noen løsning på det. Problemet er at jeg har en gammel harddisk på 60gig fra Seagate som plutselig ber meg skrive inn et passord når jeg slår på maskinen. Dette kommer opp før man får tilgang til BIOS'en. Man har 5 forsøk. Vet ikke hva som skjer hvis man bruker opp alle forsøkene på å gjette riktig passord, men det har jeg ikke videre interesse av å finne ut, he he. Jeg vet ikke hvorfor den plutselig ber meg om passord, og ikke hva som er på den disken, men jeg vet at jeg aldri har brukt noe passordbeskyttelse av noe slag på noen av diskene mine. Er det noen som har vært borti samme problemet, og har en løsning på det? Hadde vært kjekt om jeg kunne ta i bruk den harddisken istedenfor å kaste den... Chipie Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Er det passordet på Win logon du mener? Hvis du aldri har satt noe passord her, så er det bare å trykke "ok" når den ber deg skrive inn passord( uten å skrive noe i passordfeltet seff). Da går det greit å logge på. Hvis du mot all formodning har glemt at du har satt passord, så kan du boote med en annen HD, og så importere rettighetene til 60GB disken i din nye profil Lenke til kommentar
Chipie Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Neida, spørsmålet om passord kommer opp FØR jeg får tilgang til så mye som BIOS'en engang! Får ikke gjort noe med maskinen så lenge den disken er tilkoblet... Chipie Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Leste litt feil.. Du får prøve å lage en bootbar CD med Knoppix, og så fjerne passordet. Endret 22. februar 2005 av Polarbastard Lenke til kommentar
Chipie Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Nei, det er ikke BIOS-passord heller. Det er et passord jeg må taste inn for å få låst opp harddisken... Chipie Lenke til kommentar
Chipie Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Her er en som har hatt samme problemet, men... http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=240032&hl= Chipie Lenke til kommentar
Chipie Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Det fungerer ikke med Knoppix heller siden man ikke kommer forbi systemtesten engang. Det vil si at det er klin umulig å boote noe som helst. Hele oppstartsprossesen er blokkert inntil man oppgir riktig passord. Dette er tydeligvis et problem som vanskelig lar seg løse, men jeg håper fremdeles noen som har vært borti dette før kan fortelle meg hvordan man løser det! Chipie Lenke til kommentar
Sigve Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) ATA security mode password Så vidt jeg vet MÅ du ha fysisk tilgang til maskinen for å kunne aktivere dette. Du kan finne vedkommende og tyne ut passordet, eller bruke master password. Master password er unikt for hver disk basert på serienummeret til disken. http://www.fsc-america.com/pf_hddpassword_e.pdf http://www.rockbox.org/lock.html Endret 22. februar 2005 av Sigve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå