okidoki Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 11.06.2004 bestillte jeg to stk X800 PRO og en del andre varer fra Komplett. X800 kortene hadde en estimert leveringstid på ca 3 uker, og jeg valgte en to- delt levering. Det vil si at allt bortsett fra x800 kortene og ett annet kort ble levert med en gang. Når det var ca 1 uke igjen av leveringstiden (på webben) på x800 kortene ble denne forskjøvet med ca 2mnd inn i framtiden. Dermed avbestillte jeg disse på webben til Komplett grunnet at jeg hadde behov for disse kortene så snart som mulig. Da trodde jo jeg selvfølgelig at saken skulle være ute av verden. Men det 16.11.2004 presterer de å sende meg resterende på ordren (selv om den var avbestillt). Da jeg fikk hentelapp i posten ringte jeg kundeservicen til Komplett og forklarte situasjonen min. Da ble jeg opplyst at jeg måtte dra ned på posten og returnere pakken, i praksis så måtte jeg betale porto for noe som var avbestillt. Dette godtok jeg ikke, og lot posten sende pakken tilbake til avsender. Nå har jeg fått regning på 293,84,- kr for dette. Har sendt en del ”sinnte” mailer til Komplett AS hvor jeg prøver å få dem til å rette dette, men de sier følgende: ”Ordren ble IKKE kansellert. Angrefristen ble IKKE benyttet. (Jfr. Fremgangsmåte på WEB) Fakturaen som er sendt deg er til dekning for de direkte kostnader/utgifter vi har hatt i forbindelse med bestillingen som er gjort. Vi ser ingen grunn til å ikke opprettholdevårt krav om å få dekket disse kostnader. Mvh xx” I tillegg påstår dem at jeg selv har sagt at jeg ikke har kansellert ordren. Noe som selvfølgelig ikke er korrekt. Vet at komplett har hatt en del problemer med systemene sine, noe jeg har hørt fra andre kunder som også har vært plaget med lignende saker. Var innom på webben deres og letet etter en gammel ordre ca midt mellom disse hendelsene (bestilling og vareutsending), da manglet jeg masse info, f.eks hele bestillinger som ikke var å finne. Så derfor har jeg ingen for for bevis på at varen faktisk er avbestillt, annet enn mitt ord. Hvis noen har gode tips til hvordan jeg bør gå fram, mottas de med takk. Lenke til kommentar
Capitan Fracassa Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg hadde en litt lignende sak med Multicom for noen år siden, hvor jeg avbestilte per epost, men fikk varsel om at pakken var sendt. Som deg, så kontaktet jeg Multicom, men fikk svar om at jeg måtte benytte angrerett og dermed betale returporto. I stedet gikk jeg til posten og sa at det var en feilsendelse, slik at posten returnerte den (noe jeg også fortalte til Multicom). Jeg fikk så krav med gebyr, men en betalingsfrist som var så kort at de ikke hadde åpent før fristen var gått ut (det var i påsken). Jeg lot være å betale, og kontaktet i stedet Multicom hvor jeg på nytt forklarte saken. Multicom nektet å høre, og truet med inkasso, mens jeg kontaktet forbrukerrådet, og sendte saken til behandling der. Til tross for det, sendte Multicom det omstridte kravet til inkasso (noe som strider med god forretningsskikk), men inkassobyrået var heldigvis seriøse, og utsatte kravet til etter at Forbrukerrådet hadde tatt en avgjørelse. Da Multicom så ble kontaktet av Forbrukerrådet for å få deres versjon, svarte Multicom at de ikke hadde noe krav mot meg (og at jeg dermed hadde misforstått), men da jeg ringte inkassobyrået fikk jeg vite at Multicom hadde trukket kravet samme dag som de svarte forbrukerrådet I mitt tilfelle lønte det seg altså å stå på retten, selv om jeg ikke hadde noe klart bevis Lenke til kommentar
Breivik. Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 uff, hadde omtrent samme problem som deg med komplett. Jeg orket ikke å dra saken så langt, så jeg bare betalte... Har rett og slett ikke tid til å bruke flere uker på å krangle over 300 kr. Sparer heller energien til de gangene jeg må krangle om større summer. (som den gangen Effekt service greide å ødelegge skjermen min, før de sendte meg en regning på 7000 kr for å ordne den :/ ) Men håper du får ordnet saken din, så lenger du orker å stå på ditt, kommer det nok til å ende i ditt favør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå