omr Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Etter å ha oppgradert med nytt HK og CPU, sitter jeg igjen med noen deler til overs. Siden jeg ikke bryr meg om å selge disse, kunne jeg tenkt meg å bygge en SFF-PC. Det som er til overs / min begrensning er et Ati Radeon 9600 Pro PCI-kort og en AMD XP 2500+ CPU. Ellers har jeg stort sett det jeg behøver. Jeg kunne godt tenke med en SFF-PC med SATA og RAID i Socket A, men det ser dårlig ut. Er det noen som har anbefalinger her? PS: Siden dette er en toer, er prisen av betydning... Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hva skal du egentlig med raid? De fleste sff'ene har ikke plass til mer enn en/to hardisker alikevel. Hva skal denne maskinen brukes til? Vise film? Spille musikk? Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hva skal du egentlig med raid? De fleste sff'ene har ikke plass til mer enn en/to hardisker alikevel.Hva skal denne maskinen brukes til? Vise film? Spille musikk? sikker pga han kjører sine disker i raid fra før av.... Lenke til kommentar
omr Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Stemmer, kjører diskene fra før i RAID og er fornøyd med det.. Har intet behov for HDD fast plassert, den nye pc'en vil uansett ligge i nettverk. Spørsmålet mitt blir om det er noen som har anbefalinger til en SFF-PC til AMD XP? Har sett litt på Shuttle sine, men de er som sagt uten RAID. Kan evt leve med SATA satt opp i IDE. Shuttle SN 45 GV 3 er et alternativ. Vil bli brukt til film, musikk og muligens litt TV-opptak, og lydnivået er et tema. Dette er ikke spillmaskinen min... Lenke til kommentar
NakedChef Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Her finner stort sett alle modellene du har å velge mellom. Jeg ville valgt den billigste, Aopen XC Cube EZ18 -Ser bra ut, har deksler over de optiske enhetene. -Bråker lite. -Koster ikke all verden Endret 23. februar 2005 av NakedChef Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå