Gå til innhold

Billig DV-kamera, tips ønskes!


Anbefalte innlegg

Jeg er på utskikk etter et billig DV-kamera. prisklasse ca 5000.

 

Bruksområde: familiebruk.

 

Er ute etter best mulig kvalitet for minst mulig penger. Har ikke behov for noen avanserte funksjoner.

 

Hva med Canon MV700i/750i, noen betre allternativ?

 

Takker for all hjelp

 

Vennlig hilsen

 

Terje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for innspill, selv om jeg ikke har blitt så mye klokere.

 

JVC er et merke jeg har et anti-forhold til, så det er uaktuelt å kjøpe samme hva de kommer med :)

 

Det står mellom tidligere nevnte Canon-modeller, Sony (DCR-HC16/20) eller Panasonic(NV-GSxx).

 

stillbildefunksjonalitet er bare tull, da jeg har eget digitalkamera til det!.

 

Har noen konstruktiv kritikk til noen av kameraene, tas det imot med takk!

 

Terje

Lenke til kommentar

Panasonic NV-GS17 burde være et greit kamera for deg. Tror imidlertid det mangler dv-inn (ikke sikker).

 

Canon modellene du har nevnt, holder ikke til vanlig innebruk. Bildene ser kanskje greie ut, men på grunn av lenger lukkertid i dårlig lys, hakker bildet. De er rett og slett ubrukelige i "julekveldslys" om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Jeg er på utskikk etter et billig DV-kamera. prisklasse ca 5000.

 

Bruksområde: familiebruk.

 

Er ute etter best mulig kvalitet for minst mulig penger. Har ikke behov for noen avanserte funksjoner.

 

 

 

Takker for all hjelp

 

Vennlig hilsen

 

Terje

Hva med Canon MV700i/750i, noen betre allternativ?

 

 

Kjøpte selv Canon 750i for noen uker siden, og det er nå levert tilbake. Bildekvaliteten var rett og slett ræva!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Canon modellene du har nevnt, holder ikke til vanlig innebruk. Bildene ser kanskje greie ut, men på grunn av lenger lukkertid i dårlig lys, hakker bildet. De er rett og slett ubrukelige i "julekveldslys" om du skjønner hva jeg mener.

Må jammen kommentere Afseth her.

Canon mv750i er et greit kamera og billig selvfølgellig.

 

Det finnes en god del innstillingsmuligheter der sånn at du faktisk kan få et greit bilde inne på julekvelden,men ikke til å måle seg med dyrere kamera da..

husker ikke helt åssen jeg fikk det til men du kan stille hvitbalansen og justere lukkertida sånn at kameraet tar i mot mer lys.

 

Det som er negativt er at det ikke finnes noen bra forhåndsinnstilling(auto/innendørs/utendørs) som er bra så derfor må du justere manuelt imellom ute,inne,dag og kveld.

 

Nightmodusen og "blålyset" på canon er som sagt rævva, ungå å bruk den, bruk heller andre lyskilder.

Lenke til kommentar
Må jammen kommentere Afseth her.

Canon mv750i er et greit kamera og billig selvfølgellig.

 

Det finnes en god del innstillingsmuligheter der sånn at du faktisk kan få et greit bilde inne på julekvelden,men ikke til å måle seg med dyrere kamera da..

husker ikke helt åssen jeg fikk det til men du kan stille hvitbalansen og justere lukkertida sånn at kameraet tar i mot mer lys.

Har gjort dette selv, og synes fortsatt resultatet ble så godt som ubrukelig. Men vi har alle forskjellige krav, og jeg er nok litt kresen ettersom jeg tross alt jobber med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...