taartun Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg er på utskikk etter et billig DV-kamera. prisklasse ca 5000. Bruksområde: familiebruk. Er ute etter best mulig kvalitet for minst mulig penger. Har ikke behov for noen avanserte funksjoner. Hva med Canon MV700i/750i, noen betre allternativ? Takker for all hjelp Vennlig hilsen Terje Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 For all del ikke kjøp noen av de Canon kameraene du nevnte, ikke gode kjøp. Kjøp Sony, eller Panasonic. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 For all del ikke kjøp noen av de Canon kameraene du nevnte, ikke gode kjøp. Kjøp Sony, eller Panasonic. Du har vel ikke noen mer spesifiserte grunnlag for din kommentar???? Lenke til kommentar
olais Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 På Expert har de JVC GR-D23 på tilbud til kr 2999. Kjøpte selv et slikt. Ok til familiefilming og lignende bruk. Lenke til kommentar
taartun Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Takker for innspill, selv om jeg ikke har blitt så mye klokere. JVC er et merke jeg har et anti-forhold til, så det er uaktuelt å kjøpe samme hva de kommer med Det står mellom tidligere nevnte Canon-modeller, Sony (DCR-HC16/20) eller Panasonic(NV-GSxx). stillbildefunksjonalitet er bare tull, da jeg har eget digitalkamera til det!. Har noen konstruktiv kritikk til noen av kameraene, tas det imot med takk! Terje Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Panasonic NV-GS17 burde være et greit kamera for deg. Tror imidlertid det mangler dv-inn (ikke sikker). Canon modellene du har nevnt, holder ikke til vanlig innebruk. Bildene ser kanskje greie ut, men på grunn av lenger lukkertid i dårlig lys, hakker bildet. De er rett og slett ubrukelige i "julekveldslys" om du skjønner hva jeg mener. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 (endret) Er selv på jakt etter ett Video kamera. JVC er jo ett greit merke. Og et bra merkevare innen Video Kamera Endret 27. februar 2005 av Scortech Lenke til kommentar
Gevency Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 Jeg er på utskikk etter et billig DV-kamera. prisklasse ca 5000. Bruksområde: familiebruk. Er ute etter best mulig kvalitet for minst mulig penger. Har ikke behov for noen avanserte funksjoner. Takker for all hjelp Vennlig hilsen Terje Hva med Canon MV700i/750i, noen betre allternativ? Kjøpte selv Canon 750i for noen uker siden, og det er nå levert tilbake. Bildekvaliteten var rett og slett ræva! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 27. februar 2005 Del Skrevet 27. februar 2005 JVC er jo ett greit merke. Og et bra merkevare innen Video Kamera JVC får sjelden bra resultater i tester... i alle fall på sine billigere modeller. Der slås de av blant annet Panasonic og Sony. Lenke til kommentar
taartun Skrevet 28. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2005 Takker for alle innspill! Det blir nok en Panasonic modell som skal fange juniors sprell i tiden fremover! Terje Lenke til kommentar
kai.kasin Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Canon modellene du har nevnt, holder ikke til vanlig innebruk. Bildene ser kanskje greie ut, men på grunn av lenger lukkertid i dårlig lys, hakker bildet. De er rett og slett ubrukelige i "julekveldslys" om du skjønner hva jeg mener. Må jammen kommentere Afseth her. Canon mv750i er et greit kamera og billig selvfølgellig. Det finnes en god del innstillingsmuligheter der sånn at du faktisk kan få et greit bilde inne på julekvelden,men ikke til å måle seg med dyrere kamera da.. husker ikke helt åssen jeg fikk det til men du kan stille hvitbalansen og justere lukkertida sånn at kameraet tar i mot mer lys. Det som er negativt er at det ikke finnes noen bra forhåndsinnstilling(auto/innendørs/utendørs) som er bra så derfor må du justere manuelt imellom ute,inne,dag og kveld. Nightmodusen og "blålyset" på canon er som sagt rævva, ungå å bruk den, bruk heller andre lyskilder. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Må jammen kommentere Afseth her.Canon mv750i er et greit kamera og billig selvfølgellig. Det finnes en god del innstillingsmuligheter der sånn at du faktisk kan få et greit bilde inne på julekvelden,men ikke til å måle seg med dyrere kamera da.. husker ikke helt åssen jeg fikk det til men du kan stille hvitbalansen og justere lukkertida sånn at kameraet tar i mot mer lys. Har gjort dette selv, og synes fortsatt resultatet ble så godt som ubrukelig. Men vi har alle forskjellige krav, og jeg er nok litt kresen ettersom jeg tross alt jobber med dette. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 18. mars 2005 Del Skrevet 18. mars 2005 Jeg er amatør innen video kamera og sånt. Så mitt første video kamera ble jvc Gr-d21. Det holder en stund som mitt første mini dv videokamera. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå