int20h Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Røper planer for kommende 10 år På Intel Developer Forum kommer Intel til å røpe en del detaljer omkring kommende prosessorer, "Star Technologies" og "I/O Acceleration Technology". Les artikkelen her Lenke til kommentar
Mr Anders Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Er litt spent på hvordan de vil implementere I/OAT. Dette er jo noe nytt fra Intel, i den forstand at Intel ikke har levert et før... Det finnes imidlertid ekspansjonskort som fyller samme funksjon, men jeg tror Intel har planer om å integrere sin løsning tettere. Håper det blir generelle forbedringer for nettverk og ikke altfor TCP/IP spesifikt... Nå er vel jeg kanskje av de siste som fortsatt sitter igjen i ATM fan leiren, men vi får rett til slutt! Latency lags behind. Lenke til kommentar
embark Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Dette kan blir spennende... Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Er litt spent på hvordan de vil implementere I/OAT. Dette er jo noe nytt fra Intel, i den forstand at Intel ikke har levert et før... Det finnes imidlertid ekspansjonskort som fyller samme funksjon, men jeg tror Intel har planer om å integrere sin løsning tettere. Håper det blir generelle forbedringer for nettverk og ikke altfor TCP/IP spesifikt... Nå er vel jeg kanskje av de siste som fortsatt sitter igjen i ATM fan leiren, men vi får rett til slutt! Latency lags behind. Trodde ATM fortsatt ble ganske mye brukt jeg? Ihverfall i "kjernen" av nettverk AtW Lenke til kommentar
Mr Anders Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Er litt spent på hvordan de vil implementere I/OAT. Dette er jo noe nytt fra Intel, i den forstand at Intel ikke har levert et før... Det finnes imidlertid ekspansjonskort som fyller samme funksjon, men jeg tror Intel har planer om å integrere sin løsning tettere. Håper det blir generelle forbedringer for nettverk og ikke altfor TCP/IP spesifikt... Nå er vel jeg kanskje av de siste som fortsatt sitter igjen i ATM fan leiren, men vi får rett til slutt! Latency lags behind. Trodde ATM fortsatt ble ganske mye brukt jeg? Ihverfall i "kjernen" av nettverk AtW Det brer seg relativt kjapt i de store nettene, men et er lite som tyder på at du skal få kjøpt en ATM svitsj til noen hundrelapper de neste par tre åra. Det er også mye emulering i sving og heller lite native ATM ende til ende kommunikasjon. Vet ikke om det egentlig er noe stort problem, men det er en del funksjonalitet i ATM som ville vært fint for mange moderne nettjenester bl.a multicast til video og MMORPG osv. Jeg tror ikke multicast lar seg emulere veldig godt. Kanskje det blir forbedringer ved overgang til IPv6 Lenke til kommentar
Mr Anders Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Mens vi er inne på oppgraderinger til Intel platformene kan det nevnes at IBM også har gjort sitt: http://www.techworld.com/opsys/features/in...?featureid=1204 Nye 4-way servere som benytter Xeon MP uten L3 cache og setter nye rekorder "Q: What will the customer see in terms of performance? A: We used our portfolio of benchmarks that simulate multiple types of workloads and in the real world commercial apps nothing comes close, we use TPCC, TPC App, SAP, SPEC, Oracle and others." Endret 22. februar 2005 av Mr Anders Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Er litt spent på hvordan de vil implementere I/OAT. Dette er jo noe nytt fra Intel, i den forstand at Intel ikke har levert et før... Det finnes imidlertid ekspansjonskort som fyller samme funksjon, men jeg tror Intel har planer om å integrere sin løsning tettere. Håper det blir generelle forbedringer for nettverk og ikke altfor TCP/IP spesifikt... Nå er vel jeg kanskje av de siste som fortsatt sitter igjen i ATM fan leiren, men vi får rett til slutt! Latency lags behind. Trodde ATM fortsatt ble ganske mye brukt jeg? Ihverfall i "kjernen" av nettverk AtW Det brer seg relativt kjapt i de store nettene, men et er lite som tyder på at du skal få kjøpt en ATM svitsj til noen hundrelapper de neste par tre åra. Det er også mye emulering i sving og heller lite native ATM ende til ende kommunikasjon. Vet ikke om det egentlig er noe stort problem, men det er en del funksjonalitet i ATM som ville vært fint for mange moderne nettjenester bl.a multicast til video og MMORPG osv. Jeg tror ikke multicast lar seg emulere veldig godt. Kanskje det blir forbedringer ved overgang til IPv6 Ipv4 støtter vel multicast gjør det ikke? Hovedproblemet er vel at endel hardware ikke gjør de. Men det blir vel som du sier, antakelig mye bedre implemnetert når ipv6 kommer. (noe jeg håper det gjør snart, snakker om å være trege *sukk*) AtW Lenke til kommentar
viranth Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Er det ikke litt dristig å ha planer for 10 år frem i dag? Det skjer en god del ting på teknologifronten, så plutselig kan nye materialer komme og andre ting som gjør at planene kan bli ugyldige!? Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Her manglet det ikke på "blue crystals" akkurat Positivt at Intel vil satse på sine Xeon-prosessorer for de kommende 10 årene også, så vi kan trygt slå fast at alt snakket om x86-prosessorer sin snarlige død har vært sn smule overdrevet Endret 22. februar 2005 av snorreh Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hva er egentlig I/OAT? Har sett navnet nevnt flere plasser, men det er lite konkret info om hva det er. Er det en ny buss-type? Er det liten chip som avlaster typiske TCP-checksummer fra CPU? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå