Kenny Bones Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Ok nå i ferien skal jeg kartlegge infrastukturen her på skolen og trenger sikkert mer hjelp enn det første spørsmålet her! Jeg finner ikke ut hva port 13 er i det ene patchepanelet!! Den blinker i switchen, men jeg finner ikke den andre enden! Noen som har tips til et software eller noe sånt jeg kan bruke for å finne ut hva den går til? Ettersom den blinker og tydeligvis er tilkoblet, må det jo gå an å få vist noe info vel? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hvilken type switch er det dere har? Hvis det er en managed switch, kan du se det ved å gå inn i konfigen dens. Kan du ikke følge kabelen fra switch til patchepanel? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Det er en HP Procurve et eller annet. Men jeg tror ikke den har management.. Edit: Fant det ut! Det var uplinken til en annen avdeling! Hurra! Men det er mange flere porter i patchepanelet som jeg ikke skjønner hvor de går til. Får vel bare prøve meg fram da! Thanx Darkness! Endret 22. februar 2005 av raziel014 Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hvis den ikke er managed så er det litt vanskelig da må du nok ha en fluke (eller noe sånt?) kabeltester eller lignende som tester hvilke kabler som går hvor. Eller bare den enkle måten å trekke ut en og en og se hvem som hyler Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Har kabeltester som såvidt fungerer, men den gjør jobben! Det verste er det at det har vært mange forskjellige folk som har installert nettverket her og alle har gjort det på forskjellige måter! F.eks det kan være en rekke modularbokser på rekke og rad, men omtreng ingen kommer i stigende rekkefølge i patchepanelet! Den ene boksen kan være port 1, men sden andre kan være 30 liksom. Skikkelig kjedelig! Men jeg må vel gjøre det! For å bestå fagprøven mener jeg,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå