Gå til innhold

Trenger litt hjelp angående spyware.

Anbefalte innlegg

Har et spørsmål. Dere vet den der IEXPLORE.EXE prosessen som kommer av og til, og når man avslutter den så kommer den bare på nytt igjen. Er det noen som vet hvordan man får den? Er det et program jeg har installert og så har den fulgt med der? For nå går generelt hele PC'en min rævvaseint. Tror jeg skal formatere nå, men hadde vært greitt å vite hvordan man fikk den drittgreie, så jeg ikke får den igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pirke: iexplorer.exe kalles Internet Explorer prosessen.

Så kalles prosessen for iexplore.exe eller iexplorer.exe?

Dersom du ønsker å fjerne spyware så kan du laste ned Adaware og/eller Spybot og ta et søk. Husk å oppdatere referanselistene til programmene slik at den finner de aller siste versjonene osv. Og siden du bruker Internet Explorer så anbefaler jeg at du installerer Service Pack 2 for Windows XP om du bruker Windows XP. Ellers så kan du og å teste ut en annen nettleser. IE er ikke av de sikreste og er svært utsatt for spyware. Jeg anbefaler Firefox og Opera. Jeg bruker selv Opera og ingen problemer med spyware her i gården.

Lenke til kommentar

Den heter IEXPLORE.EXE, ja. Og jeg har 2 stk av den samtidig. Har ikke oppe internett explorer, bruker det ikke engang. Og ja, jeg har brukt Ad-Aware, SpySweeper, Spybot S&D og Trojan Remover. Nå sitter jeg og scanner med Norton Antivirus 2005.

EDIT: nå har jeg bare 1 av de IEXPLORE.exe greiene. I stad hadde jeg 2...

Endret av fragmaster Jay
Lenke til kommentar

Hmm, nå trykte jeg Ctrl+Alt+Del og avslutta prosessen. Så går det 2 sekunder før den popper opp igjen. Den bruker ca. 11000kb minne, og jeg har ingen programmer som på noen måte bruker IE.

Men det jeg egentlig var ute etter, var hvordan jeg hadde fått denne prosessen. Den eneste muligheten jeg kommer på i farten, er MSN Plus. Der følger det med ganske mye spyware og dritt...

Lenke til kommentar

Sjekka litt på linken din og så dette:

Note: iexplore.exe is also registered as the Trojan.KillAV.B virus, which systematically attempts to disable your AntiVirus solutions and also affects some windows system tools. This is a registered security risk and should be terminiated and removed from the Windows registry.
Lenke til kommentar

Sjekka litt på linken din og så dette:

Note: iexplore.exe is also registered as the Trojan.KillAV.B virus, which systematically attempts to disable your AntiVirus solutions and also affects some windows system tools. This is a registered security risk and should be terminiated and removed from the Windows registry.

Beklager, må ha oversett det selv :blush:

Her er informasjon om trojanen og måter å fjerne den på:

http://securityresponse.symantec.com/avcen...n.killav.b.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...