Tokse Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 bytter det gamle MSI K7T Pro-2A kortet med MSI KT2 Combo-L,et hovedkort som bruker både SDRAM og DDR-RAM(en type av gangen vel å merke..) Har aldri byttet hovedkort før så er spent på åssen det kommer til å gå.Er det noen erfarne som kan si noe om hva som må gjøres. Finnes det noen gode veiledninger på nettet? Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Det kan kanskje være lurt å lese igjenom denne guiden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=247137 Ellers så er det lurt å bruke god tid, ha godt med lye og arbeide på et ryddig sted. Lykke til! Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 mye bra der. Takk for tipset. Må harddisken formateres og opperativsystem installeres på nytt når man bytter hovedkort, eller kan man bare ta delene av det gamle og på det nye, og ting vil funke som før? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Er anbefalt å installere Windows på nytt. Jeg har hvertfall ikke fått startet operativsystemet ved skifte av HK. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ja, du må innstalere windows på nytt (regner med at du bruker det...?) Resten skal funke som før (sålenge du har kjøpt et hovedkort med samme socket) Bare husk på driverene til div. komponenter etter at du har innstalert OS på nytt. Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2005 Er det anbefalt å slette resette CMOS før jeg installerer windowsXP på nytt? Det har jo vært brukt før med annet utstyr, større prosessor og DDR RAM (istedenfor SD-RAM som jeg skal bruke. Kortet støtter begge deler) Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Er det anbefalt å slette resette CMOS før jeg installerer windowsXP på nytt? Det har jo vært brukt før med annet utstyr, større prosessor og DDR RAM (istedenfor SD-RAM som jeg skal bruke. Kortet støtter begge deler) Jeg ser ingen grunn til at du skal "clear CMOS". Får du problemer, så gjør du det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå