AutoExec Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Mobiltelefonen min, en nokia 6310i, har nok nå sett sine beste dager. Det er en svært god telefon som jeg har vært veldig fornøyd med, men etter en hjemmereparasjon rundt nyttår og noen aldringstegn vurderer jeg å kjøpe meg en ny. Problemet er bare at jeg sa ja til ett års bindingstid mot å få halvert regning i en eller to måneder i høst (eller noe sånt ), så eneste måten jeg kan få kjøpt en telefon billig med bindingstid er om jeg kjøper en med et telenor abbonement med dyrere månedsavgift. Dette hadde forsåvidt vært greit.. har ikke noe spesielt imot ett år med privat+ abbonement hvis det er alternativet... men så fant jeg ut at det er nesten ingen som selger telefoner med binding til telenor lengre Eneste jeg har funnet er spaceworld, og de mangler de fleste telefonene jeg er intressert i. Så er det noen som vet om andre forhandlere (som kanskje ikke har nettbutikker) som selger telefoner med bindingstid til Telenor? Anders Lenke til kommentar
amund Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Hva slags telefon er du ute etter? Nokia 6630 selges jo blant annet med Telenor-binding: https://prisguiden.no/produkt/21839 Vi arbeider med å få inn flere priser på telefoner med binding i prisguidne, da det er tydelig at dette er et populært tema blant våre lesere. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Mulig jeg misforstår deg, eller så har du misforstått. Du kan ikke tegne ny binding når du allerede har en fra før. Eneste måten er å fjerne bindingen du har, (mot gebyr) eller å tegnet et nytt abonnement m/binding. (nytt nr) Når det gjelder forhandlere som selger telefoner m/binding så kan du velge mellom bla.: Best-Buy, (Expert) Elkjøp, Nordialog, Spaceworld, Telehuset, Telekiosken og Telering kjeden. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Mulig jeg misforstår deg, eller så har du misforstått. Du kan ikke tegne ny binding når du allerede har en fra før. Eneste måten er å fjerne bindingen du har, (mot gebyr) eller å tegnet et nytt abonnement m/binding. (nytt nr) Når det gjelder forhandlere som selger telefoner m/binding så kan du velge mellom bla.: Best-Buy, (Expert) Elkjøp, Nordialog, Spaceworld, Telehuset, Telekiosken og Telering kjeden. Det stemmer... vanligvis. Men ikke med den nye bindingstiden min. I brevet jeg fikk av telenor står det ganske tydelig at jeg kan tegne et nytt abonnement med ny bindingstid så lenge det er hos telenor og så lenge månedsavgiften er høyere enn på det abbonementet jeg har nå. amund: har ikke helt bestemt meg for pris enda, men nokia 6630 er nok litt i dyreste laget for meg nå. Jeg har sett på Motorola E398 som virker som den har fått ok omtale hos dere. Taket foreløpig ligger nok på ca 1000kr med abbonement. Kom hjerne med tips.. høyt prioritert er: *batterilevetid *at den er litt solid, men trenger ikke være håndtverkertelefon (Siemens M65 ser forresten litt interessant ut) *raske menyer (irriterende med trege) *MMS *GPRS middels prioritert: *kvalitet på kamera *kvalitet på skjerm *blåtann *brukervennlige menyer (av erfaring har jeg lært at det som kalles "lite brukervennlig" tar et par dager å venne seg til og funker egentlig helt greit), *design (gjerne spesielt, men det skal vel helst se ut som en telefon og ikke noe fra museet for samtidskunst) *størrelse og vekt *java lavt prioritert: *Inrarød port (med mindre den ikke har blåtann) *radio og mp3-spiller (sånt har man egne duppeditter for) *videofunksjon *det meste annet fancy stæsj edit: dette passer sikkert best under "hjelp, jeg skal ha ny telefon"... men en nødvendighet er fortsatt bindingstid til telenor, og altså leter jeg fortsatt etter forhandlere som selger telefoner med binding til telenor. edit2: Sony Ericsson K700i? Endret 22. februar 2005 av AutoExec Lenke til kommentar
tbone Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Du får SE K700i på Expert til 499.- med Privat+. Skal du ha en som er litt mer solid så har de N 5140 til samme pris på Spaceworld. Når det gjelder det brevet ditt så tviler jeg fortsatt, det er ikke mulig med to bindinger på samme abonnement. Det er godt mulig det dreier seg om en fornyelse, men det kommer jo ann på når du tegnet bindingsavtalen. Edit: Kan du gjengi hva som står i brevet? Endret 22. februar 2005 av tbone Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Edit: Kan du gjengi hva som står i brevet? Det kan jeg ordne i morgen. Det er forresten ikke snakk om å ha to bindinger på samme abbonement, men at Telenor godtar at bindingstiden kan bli slettet og erstattet med ny bindingstid (så lenge det er hos telenor og har dyrere månedsavgift som sagt). Altså en slags fornyelse av avtalen går jeg ut fra. Men skal få tatt sitat fra brevet i morgen. Når det gjelder N 5140 så vil jeg da heller gå for Siemens M65, men finner ingen som selger den med telenor abb. De hadde den på spaceworld før, så kanskje de har noen igjen hvis jeg sjekker i noen av butikkene. N6170 syns jeg ser intressant ut, om enn litt over taket mitt. Kamskjell er jeg absolutt ikke imot, og største minuset ser ut til å være manglende bluetooth. Middelmådig kamera kan jeg leve med. Men liker den store skjermen til SE K700i, og 6170 har dessuten dårligere batterikapasitet. Endret 22. februar 2005 av AutoExec Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) hrm.. må ha vært litt brisen forrige gang jeg leste det brevet. Men vi hadde litt rett bege to: Jeg KAN fornye abbonementet med de vilkårene jeg nevnte, men dette gjelder ikke ved kjøp av telefon. Dealen var at jeg fikk 500kr i avslag på en regning ved 12mnd binding. Dette har jeg nå sagt opp mot tilbakebetaling av 400kr (500kr minus 25kr per måned fra 22.10.04=400kr). Så alt i alt har jeg spart 100kr på det hele, og problemet med forhandler er ute av verden. Nå står jeg igjen fritt til å velge abbonement hos hvilken som helst operatør. Telefonen er jeg emr usikker på.. syns fortsatt SE K700i ser bra ut til den prisen. Det billigste ser da ut som Siba (390,-) med Tele2 pluss abb. Endret 23. februar 2005 av AutoExec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå