Deia Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Har nylig anskaffet en Linksys WRT54G trådløs router. I starten kom eg inn i kontrollpanelet på den (som var satt til 192.168.1.1), skulle konfigurer internett og alt som er. Da eg kom på at både routeren og modemet mitt hadde samme IP, forandret eg IP'en på linksysen. Da eg ikkje fekk kontakt med den på den IP'en eg satte den til, resetta eg den med knappen bak på. Gjorde dette igjen, med en annen IP, uten for masse hell der heller. So eg resetta den igjen. Det som skjer no er at eg ikkje får kontakt med den i hele tatt. Noken som har litt råd å gi ? Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Vet ikke om dette er til noe hjelp, men maskinen og ruter må være i samme subnett. Hvis ruteren f.eks har 192.168.1.1, så må maskinen ha f.eks 192.168.1.10 og ikke f.eks 10.0.0.2 Jeg ville uansett prøvd å resette den enda en gang. Se om du får kontakt da. Lenke til kommentar
Deia Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Alle maskinene har 192.168.1.XXX som IP Tingen er den at Routeren og adsl-modemet låg på samme IP, so eg kom ikkje inn i kontrollpanelet til modemet når den var koblet til Derfor forandret eg IP'en, det funket ikkje, so eg resetta. Har resetta mange ganger, ingen kontakt whatsoever. Begynner å tru at den er død. Ganske skammelig at den dør av at en forandrer IP'en (noke som skal være fullt mulig) Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 For å få en full resett på WRT54G må du holde resettknappen inne i over 15 sek. Etter dette kobler du pc til LAN utgangen på WRT54G uten å ha modemet koblet til WAN, forandre så IP til f.eks 192.168.1.101 (husk alltid "save settings" nederst på siden). Nå kan du koble modemet til og konfigurere internettilgangen, dersom du kan opplyse hvilken ISP og hvilket modem du har er det lettere å gi deg råd. Lenke til kommentar
Deia Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Problemet mitt var vist at PC'en og routeren ikkje var i samme ip range. Fekk forandra det, og nå fungerer det. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå