Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som har erfaring med Briiz Telecom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Har telefoni fra dem. Har dessverre litt støy på linja, noe jeg også hørte da jeg ringte til Briiz fra vanlig telefon. Skal ta det med support en dag.

 

En annen ting.. frakt av modem kommer på 129,- noe jeg påstår at ikke blir informert om hverken på hjemmesiden dems, eller ved registrering. Jeg ringte inn og klaget på dette, og TO ganger har jeg fått beskjed om at fakturaavdelingen skulle ringe meg. Har enda ikke hørt noe, dette var mandag og tirsdag jeg ringte. (Skulle ringe tilbake dagen etter)

 

 

Så.. hvis noen leser dette, og vil registrere seg på briiz.no, VÆR vennlig å ta screenshots av hver side så vi kan dokumentere at de IKKE skriver noe om fraktprisene sine!!! (Selvfølgelig KAN de ha lagt det inn nå, etter to mer eller mindre irriterte telefoner om samme sak..) Det var også flere enn jeg som hadde ringt inn om dette, sa førstemann jeg var i kontakt med!

 

Følg opp denne tråden :)

Endret av T_ac_S
Lenke til kommentar

Har nettopp installert Briiz IP, og har også Telio enda som jeg hadde tenkt å si opp.

 

Når det gjelder Briiz, er det under installasjonen nødvendig å benytte en installasjons CD, man må altså ha en pc tilgjengelig. Dette er ikke nødvendig med Telio. Starter automatisk opp MS Explorer selv om Opera er valgt som standard nettleser, installerer "diverse" programmer uten å spør om tillatelse. Tviler på det er mulig å installere Briiz under Linux eller Mac, men har ikke testet.

 

Man får ett ekstra hopp på nettet, se tracert til www.vg.no under:

 

 

G:\Documents and Settings\Bjarne>tracert www.vg.no

 

Tracing route to www.vg.no [193.69.165.21]

over a maximum of 30 hops:

 

1 5 ms 4 ms 4 ms 10.0.99.1 BRIIZ VoIP Gateway (Jensen)

2 8 ms 9 ms 9 ms 192.168.1.1 ADSL Ruter (Prestige 650R-13)

3 17 ms 19 ms 19 ms 10.206.18.1

4 18 ms 19 ms 19 ms ge02.sw-dslam.mimer.net [213.184.212.105]

5 33 ms 34 ms 34 ms 213.184.211.106

6 33 ms 31 ms 34 ms ge-0-3-0.br3.gaus.no.catchbone.net [193.156.90.3

]

7 31 ms 35 ms 34 ms rs1-v202.osl-sand.inet.catchcom.no [193.75.3.62]

 

8 27 ms 34 ms 34 ms 193.69.165.11

9 33 ms 34 ms 34 ms 193.69.165.21

 

Trace complete.

 

Mange kan nok ta bort ruteren, men for andre vil det ikke være mulig. Har selv ikke forsøkt å fjerne ADSL ruteren da den er forhåndsprogramert med fast IP og andre instillinger som jeg ikke vet om er mulig å sette opp i Jensen Scandinavia boksen fra Briiz. Ikke har jeg passordet til Jensen boksen heller.

 

Hvordan blir det eventuelt å flytte på boksen til ett annet sted om man vil? (ikke anbefalt av Briiz) Må vel kjøre installasjonen på nytt om det er mulig???

 

Telio er så enkelt å sette opp, da det er nok å koble til adapteret via DHCP, og man er oppe å kjøre helt uten hjelp av en pc. Men regner med at Jensen boksen prioriterer en aktiv samtale i forhold til annen datatrafikk. Med Telio bør/må man kjøre ett program for å begrense båndbredden til pc'en slik at det er nok båndbredde til telefonen. Dette gjelder selvsagt bare om pc'en er på og den bruker det meste av tilgjengelig båndbredde, enten det er opp eller ned.

 

Det må sies at Briiz er mye billigere til "eksotiske" steder, og det er derfor jeg nå skifter til Briiz, var i grunnen kjempefornøyd med Telio, men de er for dyre.

 

Er kvaliteten til Briiz tilfredstillende, sier jeg nok opp Telio.

 

BU

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei

 

Cd som følger med briiz trengs bare og bruke førstegang man skal registrere seg

dette trengs og bare hvis man har kjøpt briiz på butikk, kjøper du den over web trengs ikke cd og brukes i det hele tatt, briiz adapter er klart til bruk med engang det eneste cd gjør er og registrere ikke noe mer . og ja briiz virker på linux mac for det eneste briiz trenger er bredbånd ikke noe mer

 

 

mvh tka

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei

 

Har telefoni fra dem. Har dessverre litt støy på linja, noe jeg også hørte da jeg ringte til Briiz fra vanlig telefon. Skal ta det med support en dag.

 

En annen ting.. frakt av modem kommer på 129,- noe jeg påstår at ikke blir informert om hverken på hjemmesiden dems, eller ved registrering. Jeg ringte inn og klaget på dette, og TO ganger har jeg fått beskjed om at fakturaavdelingen skulle ringe meg. Har enda ikke hørt noe, dette var mandag og tirsdag jeg ringte. (Skulle ringe tilbake dagen etter)

 

 

Så.. hvis noen leser dette, og vil registrere seg på briiz.no, VÆR vennlig å ta screenshots av hver side så vi kan dokumentere at de IKKE skriver noe om fraktprisene sine!!! (Selvfølgelig KAN de ha lagt det inn nå, etter to mer eller mindre irriterte telefoner om samme sak..) Det var også flere enn jeg som hadde ringt inn om dette, sa førstemann jeg var i kontakt med!

 

Følg opp denne tråden :)

Har nå bestilt fra dem. Porto for adapter ble informert på side 1 eller 2 i registreringen. Håper valget er riktig....

 

surfer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...