genetex Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 WOW! Der er faktisdk noe som skjerm med mege hele tiden som står der: Jeg kan selv bestemme hva som skal skje i drømmen (og dvs at jeg faktisk aldri har mareritt, for enten våkner jeg med vile av dem, eller så blir zombiene i drømmen snille og danser samba). \Stili att noen gidder å "forske" på noe slikt Lenke til kommentar
morpheos Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) "Forskeren" har ikke kommet fram til noe jeg "vet". Eller, tror jeg vet. "Forskeren" har kommet fram til noe jeg, og mange andre har visst i lang tid. Og da mener jeg ikke at man drømmer om spill av å spille, eller at å spille på virker drømmene dine, men nettopp også det at det påvirker hvordan du drømmer. Og bare for å gjøre det klart, det er ingenting målbart med dette lille "eksperimentet". Men for all del, hvis du synes det skal mye til for å kunne kalle seg forsker nå for tia, så må du bare synes det. 1) damen er professor i både psykologi og sosiologi, jeg vet ikke hva du vet om professorat og hvordan du oppnår dem, ei heller er jeg sikker på ditt utgangspunkt for å stille hennes kredentialer i tvil, men jeg tror nok den forskningen hennes er noe mer enn det du synes å tro. 2) Selv om du og/eller andre vet noe og har visst det i lang tid, så er det en vesentlig forskjell på det å "vite" noe og forskningsresultater.. jeg venter i spenning på ditt datamateriale.. 3) Nå vet ikke jeg hva som er utgangspunktet for undersøkelsene til overnevnte forsker, men det ser ut som du vet det, siden du kaller det et "lite eksperiment", så jeg ser frem til å høre hva det egentlig er hun har gjort.. Hvorvidt det er mye eller lite som skal til for å kalle seg forsker kan sikkert diskuteres, men enkeltes oppfatninger av hva som kalles forskning og hva som ikke er forskning ser ikke akkurat ut til å være helt på det rene heller Poenget mitt er at selv om du og mange andre "har visst i lang tid" at spilling påvirker måten du drømmer på, så er ikke dette noe som en seriøs forsker hadde tatt for gitt for det.. God helg Endret 25. februar 2005 av morpheos Lenke til kommentar
nree Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Noen sider man kan lære det på? Helst på Norsk... Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 fett hvis man etter "trening" kan bestemme hva man gjør i drømmene sine Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hmm... derfor jeg har så god kontroll over drømmene mine . Husker en gang for en stund sia når jeg og broren min sov(vi delte rom). Han skulle akuratt tell å stå opp, når jeg snudde meg å sa "Har du noen flere health potions?". Jeg husker ikkeno av detta, så det må ha skjedd i søvne, det var riktignok rundt den tia vi dreiv å linka mye Diablo 2 . Men denna såkalte proffesoren kan ha et poeng, untatt det med tredjepersons drømming, kanke huske at noe sånt har skjedd. Lenke til kommentar
grungewhore Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 i den tiden jeg spilte mye diablo 2 satt vi hos en kompis av meg til langt ut på morgenen nesten hver dag(var i en sommerferie), og når jeg skulle gå hjem fra nevnte kompis så jeg kartene fra diablo forann øynene mine da ble jeg ganske bekymra altså... Lenke til kommentar
Azper Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Det er ikke noe tvil om at spilling kan påvirke drømmer. Det har riktignok bare skjedd med warcraft3 hos meg, jeg veit ikke hvor mange units som har surra rundt i hodet mitt etter å ha spilt wc3 på lan. Lenke til kommentar
Morfiril Skrevet 16. april 2005 Del Skrevet 16. april 2005 Hadde en tøff drøm en gang. Eg hadde spillt tekken og cs en del i løpet av dagen, og så drømmte jeg at jeg var jin i tekken og så alt i first person (som i cs) Var litt gøy banke noen folk uten at det gjorde vondt. Lenke til kommentar
NoLimit_^ Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Jeg er enig med forskeren. Når jeg ser ei pen jente i en drøm tenker jeg meg ikke to ganger om før jeg hopper på henne Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 jeg drømte nettopp at jeg var i en kombinasjon av SC universet, på jobb, og i half life aftermath universet..(drømte at jeg traff på en sånn slave greie). for the record så har jeg og nesten alltid bevisste drømmer, er veldig fett, kan kontrollere stortsett alt.. faen så fett det er å drømme noen ganger ass.. kunne ønske det kom en maskin så man kunne kontrollere hva man skulle drømme om... grafikken slår ethvert spill og det meste annet er også bedre Lenke til kommentar
Grundig Skrevet 17. april 2005 Del Skrevet 17. april 2005 Dette var ganske artig informasjon. Jeg har også som oftest "bevisste drømmer". Jeg vet at det er en drøm og jeg gjør som jeg vil. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 Drømmene mine er nok ikke påvirket av spill, men jeg er selv litt påvirket av spill, i helheten. ( ) Feks: Nå bruker jeg bare AirWaves (tidligere Extra, men no more), etter at jeg har spilt SplinterCell: Chaos Theory (dere som har spilt det, forstår ). AirWaves - Sam Fisher's Choice! Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 23. april 2005 Del Skrevet 23. april 2005 (endret) Først og fremst: Alle drømmer flere timer hver natt. Sier dere noe annet, så er det fordi dere ikke prøver å huske dem. Bruk noen minutter hver morgen til å tenke gjennom og/eller skrive ned drømmene dine, så skal du se alt kommer som bare faen etter hvert. bamsefar: for 99% av dem som har klare drømmer, så er det noe av det beste som har hendt dem. Et fåtall har bevisste drømmer naturlig på regelmessig basis, og verstingene sies å plages av det. Men ellers er fenomenet himmel og ikke helvete. Med litt trening bør du vel klare å forandre BF-drømmene til sex-orgier eller liknende. Alt er mulig; du må bare overbevise underbevisstheten din om det. genetex: Det en av verdens mest interessante ting å forske på. Det er så uanelig mye man ikke vet om hjernen, søvn og drømming at det er helt sjukt. Denne damen er litt sent ute tror jeg. Stephen LaBerge er vel utvilsomt den som har utmerket seg mest på området. Han skriver mye bra og bidrar til en bedre verden. bhsand, og alle andre som har lyst til å prøve lucid dreaming/bevisste drømmer/klare drømmer: dere finner det meste de trenger av veiledning på LD4All.com. Forumet anbefales sterkt. Den gjennomsnittlige person oppnår resultater tålig raskt med litt god innsatsvilje (tar ofte flere uker dog). Metodene som fungerer best for meg, er HILD og SUNEYE-metoden. For sistnevnte må du egentlig betale, skjønt den ligger i eksemplar på eksemplar "gratis" på internett. Jeg synes forøvrig ikke forskningen hennes presenterte noe særlig nytt. Det er åpenbart at dess mer en deltar i alternative, urealistiske verdener i ens våkne liv, dess større er sjansen for å drømme om dem og følgelig innse at en drømmer. Dataspill er best på data, ikke i hodene våre, og det øker ofte muligheten for at bevisstheten vekkes midt i en drøm. Synes det er rart at så få har hørt om dette dog. En del har det naturlig, men de resterende vandrer ofte livet gjennom uvitende om noe av det kuleste i hele verden. Anbefales på det aller sterkeste! Endret 24. april 2005 av sanoj_20 Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Dette har eg høyrt om sanoj 20, læraren på skulen fortalte det i norsktimen ein gong. Det er facinerende det er min personlige meining. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Har ikke folkens sett Vanilla Sky eller? Lucid Dreaming er gammelt nytt for meg, men trodde ihvertfall at ALLE visste om det etter den filmen. Lenke til kommentar
Shulgin Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Har ikke folkens sett Vanilla Sky eller? Lucid Dreaming er gammelt nytt for meg, men trodde ihvertfall at ALLE visste om det etter den filmen. Nope, jeg har snakket med litt folk om det der. Ingen ser sammenhengen. Nesten det samme med The Matrix, er det ikke? Nå er det vel blandet inn et godt tonn fantasi, men såvidt jeg vet baserer hele greia seg på bevisst drømming. Du kan gjøre som i The Matrix med andre ord, som for eksempel å delta i lobbyscenen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Forskningen hennes tyder på at folk som spiller mye opplever flere drømmer hvor de selv er klar over at de drømmer, og i enkelte tilfeller selv kan kontrollere det som skjer i drømmene eller observere dem fra "tredjepersons synsvinkel". Omtrent som i spill, med andre ord. Dette har hendt meg fleire ganger. Lenke til kommentar
nree Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 Noen som kan fortelle meg punkt etter punkt hvordan jeg kan lære meg Lucid Dreaming? Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 24. april 2005 Del Skrevet 24. april 2005 (endret) Hver gang eg drømmer drømmer eg i tredjeperson faktisk... Er da også en ekstrem fan av rollespill som fåregår i tredjeperson da. Edit: Eg kan faktisk bestemme hva som skal skje. I natt drømte eg at en person var på tur oppi fjella. Så ville eg ha inn et helikopter og der komm det. Feite gunshipet, såg ut som denne Han stakk av og så begynte eg å tenke på kokosnøtter, og like etter så snudde han seg og der var der palmer med kokosnøtter oppi fjella. dette høres sykt ut men det skjer ofte med forskjellige drømmer Enten begynner eg å bli gal eller så er det bare spillinga mi Endret 24. april 2005 av jalla`n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg