Gå til innhold

Spill påvirker drømmene dine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Våknet dyvåt her om natta etter å ha drømt om at jeg den store apokalypsen snart var i ferd med å innhente meg i form av en Sith. (ja, jeg har spilt KOTORII en ukes tid)

Trenger neppe en professor for å finne ut at man drømmer etter å ha spilt data. Samboeren min våknet for et års tid siden og ropte om hjelp. Hun hadde spilt Tropico, Pirates Cove noen dager og hele soverommet var visst fullt av små Tropico-beboere ;)

Sov godt.

Lenke til kommentar
Skal visst ikke mye til for å kunne kalle seg forsker nå for tia.

hva mener du? selv om en forsker kommer frem til noe som du "vet" så foregår prosessen på en litt annen måte enn noe som kanskje du tar for gitt - det handler om statistisk signifikante sammenhenger og målbare effekter, ikke hva du tror eller måtte mene..

Lenke til kommentar

Selv drømmer jeg etter spilling i to tilfeller.

1. Når noe har vert vanskelig i spillet.

2. Når jeg har spillt for mye.

For noen år siden spilte jeg tetris på en slik billig håndmaskin. Ble sittende 110% konstentrert i flere timer i noen dager. Det endte med at hodet mitt spilte tetris. Med en gang jeg skulle slappe av (som å prøve å sove) så startet tetrisen i hodet mitt :) Det var umulig å *ikke* tenke på. Utrolig skremmende, og jeg rørte ikke batteridingsen igjen ;)

Lenke til kommentar
Selv drømmer jeg etter spilling i to tilfeller.

1. Når noe har vert vanskelig i spillet.

2. Når jeg har spillt for mye.

For noen år siden spilte jeg tetris på en slik billig håndmaskin. Ble sittende 110% konstentrert i flere timer i noen dager. Det endte med at hodet mitt spilte tetris. Med en gang jeg skulle slappe av (som å prøve å sove) så startet tetrisen i hodet mitt :) Det var umulig å *ikke* tenke på. Utrolig skremmende, og jeg rørte ikke batteridingsen igjen ;)

He he ja :p har opplevd denne tetris spillingen i drømme jeg også. Men det var mange år siden. Jeg mistet dessverre min "batteridings" i gulvet :(

Kom på noe artig, hadde det ikke vert innmari kult å kunne spille multiplayer spill i drømme mot andre drømmende. En litt fjern fremtidsvisjon kansje, he he.

Lenke til kommentar

bhsand: Irriterende? Vær heller glad du, om alle opplever det som meg. Er storavhengig av Battlefield Vietnam, og spiller det mye i løpet av en uke. For mye. Dette fører til at jeg titt og ofte drømmer om innholdet, og det er langt i fra behagelig. Tøft de første gangene, og litt morsomt om du tørr å dele det med noen, men sinnsykt fælt i lengden. Grunnen er det at jeg har store problemer med å stoppe drømmen. Jeg er fult klar over at jeg drømmer, akkurat som når jeg har et mareritt, men klarer ikke å våkne av meg selv når jeg vil. I tillegg så har jeg hatt problemer med å drømme om noe annet når det først settes igang.

Jepp, jeg sliter. Jeg vet det, og etter å ha trappet ned litt går det bedre. Men det langt i fra så tøft som det kan høres ut, i alle fall ikke for meg.

Litt sykt å lese den artikkelen, selvom jeg er fult klar over det. Men mitt valg, og når spillet er så utrolig fristende så er det ikke så mye å gjøre :p

Lenke til kommentar
Skal visst ikke mye til for å kunne kalle seg forsker nå for tia.

hva mener du? selv om en forsker kommer frem til noe som du "vet" så foregår prosessen på en litt annen måte enn noe som kanskje du tar for gitt - det handler om statistisk signifikante sammenhenger og målbare effekter, ikke hva du tror eller måtte mene..

"Forskeren" har ikke kommet fram til noe jeg "vet". Eller, tror jeg vet. "Forskeren" har kommet fram til noe jeg, og mange andre har visst i lang tid. Og da mener jeg ikke at man drømmer om spill av å spille, eller at å spille på virker drømmene dine, men nettopp også det at det påvirker hvordan du drømmer.

Og bare for å gjøre det klart, det er ingenting målbart med dette lille "eksperimentet". Men for all del, hvis du synes det skal mye til for å kunne kalle seg forsker nå for tia, så må du bare synes det.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Det er såkalt "lucid dreaming" det er snakk om her. Er en lang tråd om det på forumet: http://forum.hardware.no/index.php?showtop...=lucid+dreaming.

Ganske stilig egentlig - irriterende at jeg ikke får det til selv.

Nei, det er det ikke! Lucid Dreaming handler om å være klar over at du drømmer og klarer å kontrollere den som du selv vil, mens her er det snakk om at en kan forrandre måten (ikke innholdet) en drømmer på...

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...