Gå til innhold

WinRAR feil ved utpakking av flere .rar-filer!

bj0rnar

Anbefalte innlegg

God dag. Jeg bruker (som så mange andre) WinRAR som komprimeringsverktøy, og har brukt det i rundt 4 år tilsammen. Aldri hatt noe problemer med det.

Men så får jeg det. Etter at jeg installerte Windows XP Pro på nytt (denne gangen med SP2), så får jeg ikke til å ekstaktere store filer som er delt opp i mange .rar-arkiv (.part001, .part002 osv osv osv osv).

Jeg får denne feilmeldingen:

winrarerror.jpg

om og om og om igjen. Jeg avsluttet bare ekstrakteringen på dette bildet når de første to kom.

Ja, jeg har prøvd å ekstraktert de eksakt samme filene på en annen pc, og den klarer det uten problemer. På noen andre forum har jeg kommet over dette problemet, dog det viser seg at det er ytterst få som sliter med dette, og de trådene jeg har funnet er på så godt som døde forum, derfor poster jeg her.

Jeg mistenkte Windows-installasjonen for å være feil, men nå har jeg prøvd med 3 andre helt nye installasjoner (hvorav SP1 og SP2, norsk og engelsk), uten at dette problemet forsvinner.

Jeg skjønner rett og slett ikke hva som forårsaker dette, jeg har brukt WinRAR i så lang tid uten et eneste problem, men nå vil den ikke funke ordentlig på helt nye installasjoner en gang.

Noen andre som har noen aning?? :nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, har siste (3.42), men har også testet med lavere versjoner. Det er helt tilfeldig hvilken part den får error på, der er det ingen sammenheng. Det skjer med alle oppdelte filer med litt størrelse, alt over 1gb går iallefall skeis. Har opplevd filer på 3-400 mb som noen først fikk error, men når jeg prøvde for 2-3 gang, så gikk de. Men har som sagt ikke sjans på større filer. Småfiler går helt fint :)

Lenke til kommentar

Etter at jeg kom hjem fra vinterferie (hvor pcn har vært skrudd av i 5 dager) så fungerer det fint igjen. Det ser ut til at pcn trengte "hvile", men jeg skjønner det likevel ikke helt, iom. at pcn har vært avskrudd hver natt når jeg hadde problemet..

Jaja, det fungerer nå iallefall :)

Endret av bj0rnar
Lenke til kommentar

Det blir mye dobbel- og trippelposting av meg nå, men det får så være.

Jeg sliter med det samme problemet nå, har ikke sjangs til å pakke ut noen filer med flere .rar-endelser.. Det blir helt "random" CRC-error på pakkene, og det irriterer meg noe sinnsykt!

Lenke til kommentar
Dette høres ut som om pcen din er ustabil. Er den overklokket/varm??

Har tenkt tanken, men det er ingenting som er overklokket, bortsett fra grafikkortet, og det har vært klokket en stund. CPU ligger rundt 60-65 grader, og det har den gjort siden jeg satte opp systemet for et par år siden. Kan slikt plutselig bare skje da?

Lenke til kommentar

Jeg har vært bort i tilfeller der en cpu har vært 60-65 grader og etter et halvt år hadde den begynt å skape trøbbel. (Mange blå skjermer osv.) Om di maskin begynner å streike på den måten, så har du nok det problemet. Men om du ikke merker det i noe annet program, så er det sannsynligvis et annet problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...