Gå til innhold

Deling av filer mellom mac og pc

Anbefalte innlegg

Nå er min skjønne pb12 i hus, den er bare så utrolig fet :thumbup:

Jeg er ikke no reser på nettverk så hvis noen kunne fortalt litt om hvordan jeg går frem for å lage en forbindelse mellom min gamle pc med win2000 og den nye pb12 en så hadde det vert supert. Jeg har alt av kabler og slikt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fprstår jeg er ny på mac for å si det slik, har også litt plunder med å få til en forbindelse med min se t610 for å komme på nette med gprs/gsm. Den kobler til nette, men etter litt (ca 1min) så kobler den fra pga ingen respons, har ikke fått lasta ned noe på det ene minuttet.

Lenke til kommentar
Nå er min skjønne pb12 i hus, den er bare så utrolig fet :thumbup:

Jeg er ikke no reser på nettverk så hvis noen kunne fortalt litt om hvordan jeg går frem for å lage en forbindelse mellom min gamle pc med win2000 og den nye pb12 en så hadde det vert supert. Jeg har alt av kabler og slikt..

- Koble maskinene til hverandre med en TP-kabel.

- Skru på deling på en av maskinene (i Deling-panelet i Systemvalg på Mac, for eksempel)

- Koble til ved å bla gjennom nettverket eller skrive adressen (på windows blir det vel slik: \\127.0.0.1 hvor denne adressen byttes ut med Macens virkelig IP-adresse, eller Rendezvous-adresse.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...