Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvilket spill nå? CS er bannlyst av faren min.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[iC' date=22/02/2005 : 21:20] Trådstarter: DU er jo 15 år, gutt! Du er 15 år og faren din bestemmer at du ikke kan spille et så dårlig spill som CS?! Grafikken er jo så dårlig at volden ikke vises, og spillet er jo så langt ifra realistisk at.... Ja...

Ehm, grafikken er meget god i Counter Strike Source... :roll:

Det har forøvrig ingen ting å si om du synes CS er et dårlig spill, det var ikke spørsmålet.

Til de som diskuterer alderen min: jeg er 15 år, og blir 16 i september.

Ellers tusen takk for forslag! :)

Lenke til kommentar

Den snusfornuftige mammaholdningen om at vold i medier er verre om den er blodig er gal. Vold i medier har hovedsaklig to negative effekter på brukerne:

1: Brukerne reagerer mindre og mindre på vold både i virkeligheten og i medier. Har du sett 100 blodige lik på TV vil du antageligvis reagere mindre om du så et i virkeligheten også.

2: Brukerne ser vold som et konfliktløsningsmiddel det er mer naturlig å ty til. Dette er et langt mer alvorlig punkt enn punkt 1, og her er det et poeng at vold _uten_ blodsprut og grafisk "realistiske" detaljer er farligere enn voldsskildringer med. Disse detaljene viser publikum konsekvensene av voldsbruk, og om voldsskildringen ikke har med konsekvensene vil brukerne antageligvis få en oppfatning om at vold er mindre alvorlig enn den er, og dermed få en lavere terskel for å yte selv.

Tror jeg i alle fall. Når det er sagt er jeg slett ikke sikker på at relativt voldelige førstepersonsskytespill bør spilles av personer under atten, selv om jeg selv vel spilte doom fra det kom ut (og jeg er 81' modell).

Lenke til kommentar

hahah! ikke for å være slem, men dette var særs morsomt. Hadde det vært meg hadde jeg faren min en salig vise og lagt ut for dette er jo bare tull!. Som andre har nevnt så suger grafikken på cs og realismen i det er så på bånn som du kan få d. Vis han heller spill som postal 2!

men andre spill du kan spille som ikke er så voldelige er vel kanskje BF? eller modden DesertCombat? har spilt DC i et år nå, og kan si deg at man blir fullstendig hekta på d.

Kan jo også skaffe deg WoW også.

edit: la til noe

Endret av Kjeksen
Lenke til kommentar
[iC,22/02/2005 : 21:20] Trådstarter: DU er jo 15 år, gutt! Du er 15 år og faren din bestemmer at du ikke kan spille et så dårlig spill som CS?! Grafikken er jo så dårlig at volden ikke vises, og spillet er jo så langt ifra realistisk at.... Ja...

Ehm, grafikken er meget god i Counter Strike Source... :roll:

Det har forøvrig ingen ting å si om du synes CS er et dårlig spill, det var ikke spørsmålet.

Til de som diskuterer alderen min: jeg er 15 år, og blir 16 i september.

Ellers tusen takk for forslag! :)

Du sa ikke at det var CSS du spilte. ;)

Da blir det noe annet. CSS kan vel betraktes som voldelig.

Ikke mer voldelig enn noe som helst annet FPS spill, men fortsatt voldelig.

Men gamle CS, derimot... Det blir som å si at gamle Donkey Kong (på NES) er voldelig, fordi du kaster tønner på fienden.

Lenke til kommentar
Tror din far er engasjert av Einar-Stensnes, Kjell-Magne Bondevik, Dagfinn Høybråten og Valgerd Haugland.. Han må nok ta seg en pille og slutte med kristenpjattet.. Det der er rettogslett for dumt.. :thumbdown:

Det blir helt feil av dere å rakke ned på faren hans og hva han mener er riktig for sønnen sin. Han har fått beskjed om å slutte med CS og virker som han ønsker alternativ til dette. Det syns jeg faktisk alle her skal respektere og ikke tro at dere vet så utrolig mye bedre hva som er rett og galt.. :roll:

Jeg vil anbefale (som flere andre her) WC3, C&C Generals og Generals ZH f.eks.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...