mclp- Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 jeg sitter å leser litt rundt: Og lurer på om det er noen forskjell på Olympus 512 MB - NAND Flash - xD-Picture Card og Olympus 512MB xD-picture card Altså NAND Flash. . Er det noe forskjell på de, eller er XD brikker kun av én type? Takk for svar Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Bare en fysisk størrelse på XD-kort, såvidt jeg vet. (SD-kort har en miniutgave) Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Bare en fysisk størrelse på XD-kort, såvidt jeg vet.(SD-kort har en miniutgave) Tror ikke xD kort kommer i to forskjellige fysiske størrelser. Vet rett og slett ikke hva NAND står for, men kanskje det har noe med hastighet å gjøre? Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Det er bare en størrelse på XD kort, det eneste som er opplyst er at Olympus egne kort kommer med panoramafunksjon, det gjør vist ikke andre merker. Det er også kommet et CF adapter slik at XD kort kan brukes i kamera med CF port. mvh. Per Endret 22. februar 2005 av perah Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Kan jeg da bruke Et Olympus XD kort i fujifilm s5500? Endret 22. februar 2005 av mclp- Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Kan jeg da bruke Et Olympus XD kort i fujifilm s5500? Ja Lenke til kommentar
Glenn Østerud Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Men jeg ser vel ikke helt poenget siden kortet fra Olympus ofte er dyrt, og at du ikke kan benytte deg av panoramafunksjonen. Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Men jeg ser vel ikke helt poenget siden kortet fra Olympus ofte er dyrt, og at du ikke kan benytte deg av panoramafunksjonen(hvis du har photoshop av en eller annen versjon trenger du det ikke). Er dette så dyrt? 512 mb fra xd.no (du må åpne linken 2 ganger) samme pris som 128 mb kostet for ett år siden. En annen side er at bruker du photoshop 7/CS eller PS elements 2/3 trenger du nok ikke panoramafunksjon på kortet. Per:D Endret 22. februar 2005 av perah Lenke til kommentar
mclp- Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg betaler 300,- for det. Så det er ikke så dyrt for meg. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg snakket med en dame i en fotobutikk, hun sa at xd kortene er kjappere enn compact flash kortene, er det sant? jeg ble hvertfall forbauset =) Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Vet rett og slett ikke hva NAND står for, men kanskje det har noe med hastighet å gjøre? NAND er en betegnelse på hvordan brikken fungerer på et meget lavt nivå, det finnes også NOR FLASH. Noen har funnet ut at NAND er et fint ord så de har begynt å bruke det til markedsføring på helt ubegripelige måter. Stort sett alle minnekort er av type NAND så det ordet kan man trygt ignorere. En annen side er at bruker du photoshop 7/CS eller PS elements 2/3 trenger du nok ikke panoramafunksjon på kortet. Det blir ikke helt det samme siden panoramafunksjonen låser eksponering/hvitbalanse. Man kan legge inn den funksjonen på kort som ikke har den, det er bare en fil som ligger der. Jeg snakket med en dame i en fotobutikk, hun sa at xd kortene er kjappere enn compact flash kortene, er det sant? Det er ikke sant, det er antakelig hentet fra en brosjyre fra Olympus. CF kort er generelt mye raskere enn XD. Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det blir ikke helt det samme siden panoramafunksjonen låser eksponering/hvitbalanse. Man kan legge inn den funksjonen på kort som ikke har den, det er bare en fil som ligger der. Er det en fil som generes når du formaterer kortet med kameraet, eller er det en skjult fil som ligger på kortet? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg tror det er en skult fil eller det ligger i directory strukturen. Det finnes flere websider som forklarer hvordan man aktiverer funksjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå