Omar Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Jeg har akkuratt formatert pc'en og har bare dos som opprativsystem. jeg har oppstartsdiskett og windows cd men... jeg har ikke cd rom i dos!! jeg har bare c: og a: Hvordan kan jeg få oprettet en cd-rom i dos??? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hvis du booter med Windows-CD-en så får du et valg om å boote med CD-ROM-drivere. Da blir generelle ATAPI-drivere lastet, og det skal da fungere. Hvis ikke, kan du sjekke om du fikk en diskett sammen med CD-ROM-en din. Du finner sikkert også bootdisketter med CD-ROM-støtte på http://www.bootdisk.com. Lenke til kommentar
Omar Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 Ingen som har peiling???????????? Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Putt i oppstartsdisketten (og windows cden), så kommer det om du vil velge å starte opp pcen med windows cden eller ikke. her velger du at du vil kjøre med windows cden. Så kommer du inn i dos og da er det bare å installere. Lenke til kommentar
eiga Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 I tilfelle du ikke er så stø i engelsk (linken over sender deg rett til boot himmelen), og du ikke kan boote fra CD-ROM, og ikke har en ren boot disk for hånden (laget i win98/95): Legg til disse linjene i den boot disken du allerede har: Config.sys device=a:himem.sys device=a:Aspicd.sys /D:MINCDROM Autoexec.bat a:MSCDEX.EXE /D:MINCDROM /L:D Og legg filene MSCDEX.EXE, himem.sys (finnes vel fra før) og Aspicd.sys inn på disketten. Aspicd.sys tror jeg var navnet på den generelle cd-rom driveren, bytt den gjerne ut med driveren for din egen cd-rom dersom du har en (eller jeg husker feil...). Hvordan har du laget den disketten du har? format a: /S ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå