Gå til innhold

Bra heavy metal?

fasthammer

Anbefalte innlegg

.. og fra början:

Blue Öyster Cult - On Your Feet Or On Your Knees

Budgie - An Ecstasy of Fumbling

Cream - Disraeli Gears

Deep Purple - Machine Head

Hawkwind - Hall of the Mountain Grill

Jethro Tull - Aqualung

Mountain - Nantucket Sleighride

Nazareth - Hair of the Dog

Quatermass - Quatermass

Queen - Sheer Heart Attack

Rainbow - Rising

Rush - 2112

Thin Lizzy - Live and Dangerous

Ufo - Flying

Uriah Heep - Look at Yourself

Whitesnake - Live in the Heart of the City

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Iron Maiden - The Prisoner

Iron Maiden - 22 Acacia Avenue

Megadeth - Peace Sells

Judas Priest - Breaking the Law

Judas Priest - The Sentinel

Judas Priest - You've got another one coming

Alice Cooper - Poison

Ozzy Ozbourne - Crazy Train

Noen bra heavy metal sanger jeg kom på i farten :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg tror mange her blander Heavy Metal, Metal og Heavy Rock, selv om det egentlig ikke betyr noe og jeg driter i det. :p

Vel, Heavy Metal blir vel Sabbath, det. Det siste albumet til Sonata Arctica kan vel også sies å være Heavy Metal. Ellers er Maiden ok. Venom er bra.

Ellers liker jeg disse bandene:

Nightwish

Sirenia

Tristania

Moonspell

Orphanage

Crematory

Therion

Agathodaimon

Dimmu Borgir

Emperor

Burzum

Satyricon

Immortal

Imbalance

Unleashed

In Flames

Arch Enemy

Omnium Gatherum

Pagan's Mind

Malevolent Creation

Golem

Canopy

Children Of Bodom

Edguy

Dragonforce

Queens Of The Stone Age

AC/DC

ZZ Top

Lynyrd Skynyrd

Kyuss

Magnum

Van Halen

+++

Lenke til kommentar
Jeg tror mange her blander Heavy Metal, Metal og Heavy Rock, selv om det egentlig ikke betyr noe og jeg driter i det. :p

Blir jo litt det samme da. På 70 tallet ble jo Jimi Hendrix refferert til som heavy metal, og metal _er_ jo en form for rock. Selv så har eg en ganske vidt syn på hva som er metal, det er jo ikke bare det at det er bråkete som gjør det til metal... ;)

Lenke til kommentar

Blir jo litt det samme da. På 70 tallet ble jo Jimi Hendrix refferert til som heavy metal, og metal _er_ jo en form for rock. Selv så har eg en ganske vidt syn på hva som er metal, det er jo ikke bare det at det er bråkete som gjør det til metal... ;)

Som sagt: Jeg driter i det. Jeg vil riktignok påstå at det er en liten forskjell mellom Heavy Metal og Metal, men la oss ikke ta denne diskusjonen her...

Men bråkete? :hmm: Jeg synes ikke at Metal (utenom såkalt Pønnk og Nu Metal) er bråkete (vel, noen låter fra noen band, men de færreste). Rap og danseband er derimot forferdelig og bråkete. Bråk = uønsket lyd

Lenke til kommentar

med bråkete så tenkte eg på distortion på gitaren og raspete vokaler ... ;)

Uansett, alle har forskjelig oppfatning av musikk og sjangre og sånt uansett. Noen som fks. meg liker kverulere over hva som er hvilke musiksjangre og sånt. :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Noen som fks. meg liker kverulere over hva som er hvilke musiksjangre og sånt. :p

*host* Jeg også *host* :blush: Hehe, neida, jeg er ikke så veldig ekstrem, og jeg synes at disse sjangrene er ganske idiotiske, men de er også ganske kjekke til tider. Jeg bryr meg overhodet ikke om sjangre som "Hollywood Metal", "Entertainment Metal", "Barbed Wire Metal", etc., men jeg holder meg til de mest kjente og mest brukte (Thrash, Death, Black, etc.).

Lenke til kommentar

Jaja... de er jo greie til å beskrive musikken da... På en måte så er jo all metal bare rock. :p

H4ngm4N: Heavy metal kan både bety fellesnevner for all metal eller god "gammeldags" 70-80talls metal....

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Over halvparten av det som er nevnt over her er ikke heavy metal.

Dette er god gammeldags heavy metal:

Iron Maiden

Judas Priest

Black Sabbath

Alice Cooper

Takk..Bra noen sa det før meg.. Over halvparten er ikke heavy metal... Synd folk ikke hører forkjell på nu- og black metal..

TLZ: Er ikke enig der..All metal er ikke bare rock.. Dark Funural kan IKKE kalles rock..

Endret av Sitronade
Lenke til kommentar
H4ngm4N: Heavy metal kan både bety fellesnevner for all metal eller god "gammeldags" 70-80talls metal....

Det du sier er litt selvmotsigende. Metal er Metal, Heavy Metal er Heavy Metal... Heavy Metal trenger ikke nødvendigvis å være fra verken '70- eller '80-tallet. Det finnes ny Heavy Metal også, men ingenting fra før '70-tallet, siden det var da det oppsto. Metal er fellesnevneren for all Metal, men Heavy Metal har blitt ofrvekslet med dette, og blir derfor ofte brukt om all Metal...

Lenke til kommentar

Iron Maiden

Judas Priest

Black Sabbath

Alice Cooper

Takk..Bra noen sa det før meg.. Over halvparten er ikke heavy metal... Synd folk ikke hører forkjell på nu- og black metal..

TLZ: Er ikke enig der..All metal er ikke bare rock.. Dark Funural kan IKKE kalles rock..

Dark Funeral er noe gamperompa drit. Men derimot, Dream Evil kan gå under heavy metal, også Judas Priest og Manowar er god gammeldags heavy metal.

Lenke til kommentar

Iron Maiden

Judas Priest

Black Sabbath

Alice Cooper

Dark Funeral er noe gamperompa drit. Men derimot, Dream Evil kan gå under heavy metal, også Judas Priest og Manowar er god gammeldags heavy metal.

ja, Dark Funural ER dritt. Ga bare ett eksempel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...