kilogram Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Tenåring arrestert for spim En amerikansk 18-åring er arrestert for å ha forsøkt å sende 1.5 millioner spim-meldinger. Han ble arrestert da han forsøkte å få ekslusive rettigheter fra et firma til å sende spim til deres kunder. Les artikkelen her Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 De andre "spimmerne" finner nok snart ut av det. Sukk. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hva i alle dager er spim? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hva i alle dager er spim? Spim er spam sendt over prateklienter Lenke til kommentar
knuto Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hva i alle dager er spim? Spim er spam sendt over prateklienter What? Korleis går det ann? Dvs. dei fleste plassane må du jo godta at ein persom kontaktar deg før han kan snakke med deg... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 (endret) What? Korleis går det ann? Dvs. dei fleste plassane må du jo godta at ein persom kontaktar deg før han kan snakke med deg... IRC bla. Men jeg tror spim innebefatter PM-meldinger over fora også. Dessuten er det mulig å sende sånt over MSN, ICQ, AIM osv vil jeg tro. Edit: Leif. Endret 28. februar 2005 av Goophy Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hva i alle dager er spim? Spim er spam sendt over prateklienter What? Korleis går det ann? Dvs. dei fleste plassane må du jo godta at ein persom kontaktar deg før han kan snakke med deg... Mange som aksepterer alle som prøver å legge seg til på kontaktlisten. Lenke til kommentar
knuto Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Eg tenkjer bare på det at det firmaet han ville ha informasjon frå. Det har vel bare ein haug med namn, adressar og e-post adressar. Då er det jo ikkje akkurat lett å finne fram til desse på f.eks. IRC... Dersom ein persom kontaktar meg på MSN, og han bare sender spam, hadde eg jo såklart blokkert han igjen med ein gong. Så var det problemet ute av verden... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 I dette tilfellet var det snakk om å sende PMs til brukere av internettsiden myspace.com. Er folk som lever av å lage spambots til slike sider. Lenke til kommentar
knuto Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 I dette tilfellet var det snakk om å sende PMs til brukere av internettsiden myspace.com.Er folk som lever av å lage spambots til slike sider. Meiner du at det finnes dei som klarer å leve av å send spam? Ufatteleg! Tek å leve av å bli hata av verden... Det hadde vore noko Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Har du ikke lest om folk som har fått millioner for å spamme som gale? Helt sykt, men det er visst mulig. Enkelte eier ikke moralske grenser eller hva man nå skal si. Lenke til kommentar
knuto Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Men korleis er reglande for sending av spam? Er det alltid ulovleg å sende spam, eller kjem det ann på reglane innan Internett i det aktuelle landet? F.eks: Ville det vore ulovleg å sende spam til andre land frå Mali? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå